Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Har jag gjort rätt?

  1. #1

    Har jag gjort rätt?

    Jag är en väldigt stor nybörjare på detta och skulle vilja veta ifall jag gjort rätt? Jag har följt den guiden som finns på http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.php/MGcamd för att ställa in mgcamd på boxen.

    Är detta rätt även för Relooks eller måste man göra nånting annorlunda?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det allra mesta stämmer även på Relook, men det kan skilja lite beroende på vilken modell av Relook du har?

  3. #3
    Det är en Mutant 200S och en Relook 400S.

    Har lagt in Highland 2.17 på bägge och där verkar det ju finnas mgcamd redan från början men jag har uppdaterat den till mgcamd 1.31 för det var 1.26 innan.

    Har sedan ftp:at över filen mgcamd.ppc och ställt in rättigheterna. Efter det så har jag följt det som står under konfiguration. Har allså inte lagt in mg_cfg iom att den fanns där med 1.26...

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Du ska använda mgcamd.ppc old

    beson

  5. #5
    Jo den har jag använt och sen döpt om den

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som beson säger, du skall använda den binären som heter "mgcamd.ppc_old". Men du får döpa om den till det som den ska heta för att det ska stämma med uppstartsscripten. På min 400S skall den bara heta "mgcamd".
    På min 400S skall binären ligga i /var/emu och mg_cfg och newcamd.list ska ligga i /var/keys.
    När du ftp:ar över filerna är det viktigt att ditt ftp-program står i läge "binary", annars blir filerna förstörda.

  7. #7
    Hmmm vet ej ifall det är rätt då... Hade inte ftp progget i binary och har bara lagt över mgcamd.pcc_old och inte mg_cfg och necamd.list utan de fanns redan där iom att 1.26 redan var med i emun..

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Fungerade det med mgcamd 1.26 ?
    Hur använder du boxarna ? Som server eller klient ?
    Har du confat newcs.xml och newcamd.list rätt ?
    Om det fungerade med 1.26 behöver du inte byta mg_cfg och newcamd.list.
    I mg_cfg under AU ska A vara 1
    AU
    # 00 disable, no emm pids processed
    # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards
    # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded
    # 03 process emm pids for network cards update only
    A: { 01 }

    beson

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av John_Doe Visa inlägg
    Hmmm vet ej ifall det är rätt då... Hade inte ftp progget i binary och har bara lagt över mgcamd.pcc_old och inte mg_cfg och necamd.list utan de fanns redan där iom att 1.26 redan var med i emun..
    Om du hade en tidigare version av mgcamd installerad behöver du inte röra config-filerna. Bara ftp:a över binären och döp den till samma namn som den gamla binären. Det är viktigt att ftp-programmet står i läge binary. Kolla att byte-storleken på filen är samma efter överföringen.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du hade en tidigare version av mgcamd installerad behöver du inte röra config-filerna. Bara ftp:a över binären och döp den till samma namn som den gamla binären. Det är viktigt att ftp-programmet står i läge binary. Kolla att byte-storleken på filen är samma efter överföringen.
    Sweet... De andra inställningarna som jag länkade till är likadant som det står där?

Liknande ämnen

  1. vad har jag gjort för fel?
    Av ola2050 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 21:44
  2. Bra gjort PTS
    Av humlan57 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 14:04
  3. Har jag gjort rätt??
    Av Qoz i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 21:27
  4. har jag gjort rätt?
    Av tvniklas i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 10:25
  5. Har jag gjort fel?
    Av fukkhead i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 15:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss