Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Har jag gjort rätt?

  1. #1

    Har jag gjort rätt?

    Jag är en väldigt stor nybörjare på detta och skulle vilja veta ifall jag gjort rätt? Jag har följt den guiden som finns på http://www.dreamboxx.nu/wiki/index.php/MGcamd för att ställa in mgcamd på boxen.

    Är detta rätt även för Relooks eller måste man göra nånting annorlunda?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det allra mesta stämmer även på Relook, men det kan skilja lite beroende på vilken modell av Relook du har?

  3. #3
    Det är en Mutant 200S och en Relook 400S.

    Har lagt in Highland 2.17 på bägge och där verkar det ju finnas mgcamd redan från början men jag har uppdaterat den till mgcamd 1.31 för det var 1.26 innan.

    Har sedan ftp:at över filen mgcamd.ppc och ställt in rättigheterna. Efter det så har jag följt det som står under konfiguration. Har allså inte lagt in mg_cfg iom att den fanns där med 1.26...

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Du ska använda mgcamd.ppc old

    beson

  5. #5
    Jo den har jag använt och sen döpt om den

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som beson säger, du skall använda den binären som heter "mgcamd.ppc_old". Men du får döpa om den till det som den ska heta för att det ska stämma med uppstartsscripten. På min 400S skall den bara heta "mgcamd".
    På min 400S skall binären ligga i /var/emu och mg_cfg och newcamd.list ska ligga i /var/keys.
    När du ftp:ar över filerna är det viktigt att ditt ftp-program står i läge "binary", annars blir filerna förstörda.

  7. #7