Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: .nfi image installation

  1. #1
    razorx
    Gäst

    .nfi image installation

    Ska till att installera en .nfi image på min dm600-T imagen ifråga är peter pan.
    Vanligtvis har jag alltid kört via ftp döpt om filen till "root.cramfs" och lagt den i /tmp, men detta med standard .img filer.

    Jag har ingen windows dator hemma så dreamup är uteslutet.
    Går det att somvanligt att döpa om filen till "root.cramfs" eller måste jag till att installera windows?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kör via webben istället.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Om inte jag minns fel så går det att göra på samma sätt som med DM800, dvs, så länge du har ett OS som är bestyckat med en webläsare så går det ju bra att göra det via webläsaren.
    Stäng av din DM600. Ta ur strömsladden. Håll knappen intryckt på framsidan och sätt i sladden igen. Starta webläsaren och knappa in boxens ipnummer. Längst ned står det firmware upgrade.

    Finns ett annat trick också som jag använde på en kompis DM600 som bara strulade med ac adaptern...:

    Boota upp boxen som vanligt, och kör telnet in på den, kör dessa tre kommandorader:
    mount /boot -o remount,rw
    rm /boot/*
    reboot

    Nu bootar den om, och webinterfacet är klart för firmware upgrade precis som ovan.
    Ladda upp .nfi filen, vänta tills flashningen når 100%. Boota om.

    ..är man så extra slö så kan man efter att flashningen nått 100% köra telnet i boxen, så når man preboot menyerna. Tror inte att det är så många som sett det GUIt
    Så slipper man gå fram och trycka på knappen alltså.... vore ballt om man kunde köra kanalsökning och lite setup via telnet också..
    2 x DM800 | 2 x Relook 200S | 1 x Relook 250

  4. #4
    razorx
    Gäst
    Tack för svaren! Körde med "powerknappstricket" fungerade lysande.

    Peter Pan var nog en av de sämst images jag sett, kör nu med newenigma för dm600.
    Lite rörigt att sätta sig in i försöker atm lista ut hur fan man lägger till favoriter.

Liknande ämnen

  1. Installation av MBOX
    Av amar i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 11:23
  2. CD installation
    Av 40hz i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 19:23
  3. mv installation
    Av igor i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 09:39
  4. Mandriva Installation ?
    Av mimmie i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:12
  5. installation
    Av 905 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss