Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: ingen signal

  1. #1

    ingen signal

    Hej!
    jag har precis stallerat om datorn och har installerat allt och uppdaterat alla drivrutiner. så har jag även installerat mediaportal. men jag får ingen tv-singel när jag börjar att söka efter kanaler och jag har inte installerat några plugins. men när jag tar upp programmet som hängde med tv-kortet så hittade prog direkt kanalerna.
    Jag har ett floppyDTV DVB-T.
    någon som har råkat ut för samma problem. har även installerat om media portal säkert 10 gånger nu

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Har du något "orginalprogram" som låser TV-kortet?

    Prova avinstallera programmet som följde med TV-kortet, dock inte drivrutinerna.

    Säkerställ att tjänsten "TV-Server" startar utan fel (kolla Application Log).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    okej nä tror inte programmet gör det eftersom jag hade det tidigare installerat innan jag installerade om datorn. då då funkade det skit bra men jag ska titta i log och sen vad det står där i

    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Har du något "orginalprogram" som låser TV-kortet?

    Prova avinstallera programmet som följde med TV-kortet, dock inte drivrutinerna.

    Säkerställ att tjänsten "TV-Server" startar utan fel (kolla Application Log).

Liknande ämnen

  1. Ingen signal på tv4 hd.
    Av mrzimmerman i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 17:06
  2. ingen signal
    Av inke i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 00:35
  3. Ingen signal???
    Av jonas1983 i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 20:05
  4. Ingen signal
    Av tolof i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 17:25
  5. [b]ingen signal på via s..[/b]
    Av ddenan i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-04, 21:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss