Citat Ursprungligen postat av Djinn Visa inlägg
Hur skulle världen se ut om t. ex. *klipp*, eller Microsoft såg till att du bara kunde köra windows/DOS på IBM-datorer?
De gör ju så gott de kan

Har väl om jag inte missminner mig fått böta sisådär 15miljarder till EU för brott mot konkurrenslagen.
O nu "var det kris" bara 90% av alla datorer hade M$ operativsystem.

Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
Alla läser inte här och åp andra forum så folk kommer bli lurade iaf... nää anmäl alla oseriösa handlare och kräv att få pengarna tillbaka eller en orginalbox.... köper man klon och är medveten om det så får man skylla sig själv tycker jag...
då dom säljer dm600/dm800 etc... kloner som orginal så är det bedrägeri och då har inte folk det valet heller..
på vilket sätt är det fel av DMM att skydda sin produkt mot piratkopiering? Dom har all rätt att göra det...
Förstår inte hur man kan sitta och försvara bedrägeri och piratkopiering... det handlar inte bara om att dmo använder DMM's licenserade drivrutiner bla utan dom piratkopierar hela boxen och säljer som det vore orginal...
Jämför det med att att t.ex nån börjar sälja klonade Fordar som orginal...
Inte fel om de skyddar sin produkt, men jag tycker det är fel att "förstöra" andra boxar med samma hårdvara. Om det inte väldigt tydligt framgår av release infon på mjukvaran som är "freeware" . (kanske det gjorde? har inte kollat.)
Om det bara är att flasha tillbaka som det verkar vara på 600 o upp så ser jag inget fel.

edit: ops, dubbelpost :errf: