Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DVD i DB7025

  1. #1
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger

    DVD i DB7025

    Har LT5sp4, provat med usb-DVD men boxen hittar den inte, har ngn gjort detta med framgång ?

  2. #2
    Kör du GP2 image? Har du provat gå till kernel modules och enable CD/DVD via USB? Jag kör via DVD via IDE och fick också enable UDF för att få igång det. Kolla också i devices om den kommer upp där. Innan jag enablade UDF så fanns den i devices men mediaspelare rapporterade ibland USB och ibland HDA. När den rapporterade HDA och jag valde den så krashade enigma. Efter jag enable UDF så rapporterade mediaspelaren både HDA och HDA (autofs). Väljer jag HDA (autofs) så hittar den DVD vobbarna. Nu har jag installerade DVD player som finns under plugins. Det fanns också något annat man kunde välja istället för UDF och det var "ISOFS" eller något liknande. Det verkar också som om det inte går att mounta DVD spelare innan man har enable UDF dock så poppar den upp under devices.

  3. #3
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Ojoj, det där var mycket info på en gång, kör inte Gemini utan LT5sp4, i den nya sp5 kanske det går lättare. Ska testa senare.

  4. #4
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Undrar om min usb på boxen är hel, får inte till det med ens ett usb-minne, script mount usb-stick, fungerar inte. Hur ska jag göra enklast.

  5. #5
    Devicemanagern har ändrats en del i LT5SP5. Har dock inte provat USB-DVD ännu.

  6. #6
    Jag har aldrig testat USB innan så jag satte dit en sticka och kollade i Device Manager via Blue Panel och den poppade upp. Sedan fick jag mounta den via Device Manager så dök den upp under /media/usb

    Som sagt, Gemini2 verkar funka med det mesta utan problem. Det är också bara att välja DVD via USB vilket jag inte har provat men kan tänka mig att det funkar lika enkelt. Dock så har jag läst på något forum att det inte är alla USB DVD spelare som funkar med DM7025 men mer vet jag inte.

    Kan du inte flasha med GP2 ver 4 bara för att testa och verifiera din USB DVD spelare?

  7. #7
    Seniormedlem budhits avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    220
    Tackad
    1 gånger
    Jovisst, ska jag ändå upp till LT5:5, kan jag ju ta Gemini emellan GP2:v4 !

Liknande ämnen

  1. Handla DB7025 från dreambox.org.uk?
    Av paef i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 08:08
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 15:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss