Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Stream till iPhone eller iPod Touch

  1. #1

    Stream till iPhone eller iPod Touch

    Går det streama från sin box hemma till en iPhone eller iPod Touch när man är anslutet till ett nätverk utanför hemmet?

    Mitt internet är 100 ner och 10 upp så där borde inte vara något problem.

    (Jag vet man måste öppna portar och sånt.)

  2. #2
    razorx
    Gäst
    lite sent svar kanske men here it goes..

    Både ja och nej. En orginal iphone/touch klarar det inte. Men om du har en jailbreakad så kan du ladda ner VLC och därigenom streama din dreambox. Dock är detta väldigt experimentelt så ha inga höga förväntningar.

  3. #3

    Slingbox

    Hej
    Du kan komplettera din mottagare mad en slimgbox.
    Då kan kan du streama till din telefon eller valfri dator.
    Kolla på youtube så ser du hur det funkar.

    Crypto

  4. #4
    jag har testat köra vlc4iphone och det är vääädligt buggigt just nu. Jag rekommenderar mplayer för iphone som också finns för jailbreakde telefoner.
    Tippar på att en h264 stream passar bäst då iphones processor är gjord för att klara av h264

  5. #5
    blir kanon bild, kolla vidare på min tråd här:

    http://www.dreamboxx.nu/e107_plugins...pic.php?117315

  6. #6
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    restream borde väll funka annars?

  7. #7

    --

    tyvärr är det på iphone sidan det strular, finns inga tillräckligt bra mediaspelare som funkar, dom enda som finns är vlc4iphone och m-player (brossan donerade så han fick nätverks aktiverad version) men ingen av dom funkar bra, m-player inte alls och vlc RIKTIGT kass bild.

    så för att göra det riktigt enkelt så instalerar man orb på datorn och i iphonen, kostar en 50lapp eller så för iphone appen på apstore eller så kör du jailbreakat o då finns den hackad o ladda ner.

    öppna ett dokument och skriv in din lokala nätverks adress till dreamboxen ex:
    http://192.168.2.6:31344
    spara filen och ändra filändelsen .txt till .avi
    sedan är det bara att logga in med orb och spela upp den nyss gjorda filen så drar den igång efter 10-15 sekunder.


    kör pli på dreamboxen, 500 (ej orginal) och dlink 524 router

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av MickeD Visa inlägg
    tyvärr är det på iphone sidan det strular, finns inga tillräckligt bra mediaspelare som funkar, dom enda som finns är vlc4iphone och m-player (brossan donerade så han fick nätverks aktiverad version) men ingen av dom funkar bra, m-player inte alls och vlc RIKTIGT kass bild.

    så för att göra det riktigt enkelt så instalerar man orb på datorn och i iphonen, kostar en 50lapp eller så för iphone appen på apstore eller så kör du jailbreakat o då finns den hackad o ladda ner.

    öppna ett dokument och skriv in din lokala nätverks adress till dreamboxen ex:
    http://192.168.2.6:31344
    spara filen och ändra filändelsen .txt till .avi
    sedan är det bara att logga in med orb och spela upp den nyss gjorda filen så drar den igång efter 10-15 sekunder.


    kör pli på dreamboxen, 500 (ej orginal) och dlink 524 router
    har lite problem med denna den kör ungefär 10 sekunder sen tar den nästa fil jag har i det biblioteket

    Några råd?
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  9. #9

    --

    du måste ha pli i dreamboxen.

    har aldrig varit med om att den hoppar vidare till nästa fil,
    brukar labba med hastigheten i telefonen, oftast funkar det bäst när jag sätter (om vi pratar iphone) på max hastighet (wifi) i orb settings i telefonen.

    har även fått ändra i orb configuration som ligger i datorn hemma (högerklicka på orb i aktivitetsfältet) där kör jag codecs: dscaler mpeg2

    prova få du se om det lirar.

    /m

  10. #10
    Jag har samma problem.
    Ett par sekunder in så avbryts streamen (har man en annan fil i samma katalog så börjar den spelas) annars stoppar den.

    Har inga problem att spela andra format (filer lokalt sparade på burken).
    Har provat Wifi och 3G och alla codecs.. med samma resultat (bara problem med tv streamen).

    Kör Orb Live Free (kanske är en begränsning i den ?)
    Kör Pli på DM 600 PVR

    Nån som har nån ide vad det kan bero på ?
    DM 600 PVR C - 160 GB | PLi® Jade2 |
    DM 600 PVR C - No HD | PLi® Jade2 |

Liknande ämnen

  1. Stream av fotboll (eller annan sport)
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-09-19, 09:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss