Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ska köpa en Dreambox, vilken ska jag ha...

  1. #1

    Ska köpa en Dreambox, vilken ska jag ha...

    Hej

    Kör nu boxer här hemma i villan med kortdelare vilket funkar bra. Vill dock ha lite flera kanaler bla c+ och möjlighet till massa hockey =)
    Har ev fått en möjlighet att kunna komma undan billigt vilket kräver tex en dreambox =)
    Som jag färstått det kan jag få både viasat och CD inkl säsongskortet.
    På huset sitter sedan tidigare ägare en parabol med ett eller 2 huvuden samt att jag har 2 gamla CD paraboler liggandes i källaren så den delen bör inte vara nåt problem.

    Har läst runt lite och tänkte först börja med en DB 500s men det verkar finnas endel pirat varianter där ute som är som är sämre eller? och den tillverkas väl inte längre. DB 600S ligger på 2-2500kr verkar stabilare, nyare och kan köras med intern 2.5" hårddisk vilket är najs.

    Om man vill testa på detta med CS är det 600S jag bör satsa på? Vill ju igentligen ha en HDbox med HDMI men dom är rätt dyra och innan jag vet om jag det är nått som går att köra permanet tänkte jag börja med en billigare box. Om jag nu skulle välja en HD box vilken är prisvärdast och fungerar bra? ibland dyker det upp DB 7020 oxå för lite över 2000kr...bra eller anus?
    Finns det någon hemsida med alla Dreamboxar där man kan jämföra dom sida vid sida lätt?

    tack för förhand =)
    MP3.6USB Brännare och ett MII kort till Canaldigital`s Combobox som samlar damm. kör boxer med trådlös kortdelare numera.

  2. #2
    Köp en DB800HD på en gång då. Visst kostar det en slant, men bilden är väldigt trevlig. Att spana på håkkyn i HD är fruktansvärt behagligt. 7020 är betydligt sämre bildmässigt än 7025. Vill minnas att 7020 är sämre bildvisare än gamla 500. 800 är sjukt mycket bättre.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    DM-600S är ett bra val om du vill ha en stabil box för ett rimligt pris. Den har alla möjligheter utom att titta på HD-kanaler.
    Vill du komma billigare undan så är det väl bara pirattillverkade kloner som gäller. Det finns en DM-100 också som är billigare, men den är inte Linux-baserad och har inte samma möjligheter som övriga Dreamboxar. Som cardsharing-klient duger den nog i alla fall.
    Dream Multimedias hemsida:
    http://www.dream-multimedia-tv.de/en...s_overview.php

Liknande ämnen

  1. Vilken dreambox skall man köpa
    Av sura56 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 22:48
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. Vilken dreambox skall jag köpa
    Av putte650 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 23:31
  4. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss