Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: EPG suger

  1. #1

    EPG suger

    Har sökt efter "EPG", men fick inga hits, så jag startar en tråd själv.
    Har haft Comhem digital TV i 2 år nu (samsung "standard" box). Under hela tiden har jag retat mig på den usla EPGn. Mycket sämre än Boxer och Telia IP-TV. Inte nog med att ljudet dör när man växlar till EPG, det tar evigheter att ladda samtliga kanaler. Spelar ingen roll att boxen varit på i timmar, slår man över till EPG så gapar det tomt mest överallt och man får sitta och vänta (och vänta och vänta och.......) på att den laddas (ibland får man ingen info för vissa kanaler alls) .

    Är detta typiskt för CH EPG eller är det min box som är kass?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Att ljudet försvinner beror på boxen, det är olika på diverse boxar/TV hur EPG:n presenteras.

    Att det är dåligt med information kan du lösa genom att du går till "rätt" kanal och fyller på med information - gå till TV1000 och lämna kanalen på ett tag så fylls det på.

    Du behöver inte se kunna se på kanalen för att det ska fyllas på.

  3. #3
    Jag har inte haft problem med EPG på standard com hem-boxar. Kontakta com hem support och be dem fixa problemet.

    Jag har själv en Dreambox och måste använda tricket med att ställa in den på rätt frekvens då och då för att uppdatera EPG:n. Jag har ett timerevent som byter till Viasat Motor (rätt frekvens för EPG) mitt i natten och det gör att jag alltid har en uppdaterad EPG när jag slår på TV:n på kvällen.

    burken

  4. #4
    Aha! Det visste jag inte att det bara är vissa kanaler som uppdaterar boxen!
    Har just skaffat Viasat motor, ska testa med denna. Men ni menar alltså att andra (bättre/dyrare) boxar har en bättre EPG med ljud, preview etc?

Liknande ämnen

  1. Det här suger ju...
    Av muhammed_3 i forum Xbox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 17:45
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 17:03
  3. BBB:s service suger
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 14:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss