Instämmer!
Oops ett "Jag med" inlägg...men som jag mer än en gång subtilt antytt så är det rimligt att misstänka att nätverksutrustning runt omkring är ngt som seriöst stör DM800:an.
Det är i andra sammanhang t.ex VPN-tunnlar och sådan trafik en löjligt stor skillnad i pålitlighet, förutsägbarhet och funktion från den ena router modellen till den andra, även av samma fabrikat.
Vore detta ett "rent mjukvaruproblem" skulle förmodligen långt fler lida av det. Mjukvaran (zeroconf) finns liksom överallt...medans...
Det är dessutom så att det kanske analogt med de tuning problem som jag och en del andrat råkat ut för, att det finns om man bara tittar ordentligt en stark korrelation mellan problemet och viss kringutrustning. O.b.s att ev. korrelationen i sig inte säger ngt om den egentliga orsaken (Korrelation != Kausalitet) utan är en i bästa fall god pekare i rätt rikning.
Edit: Skall kolla serienumret på min. Första officiella hw-revisionen på DM800:an lär ha släppts/gjorts alldeles nyligen om man skall tro djungeltelegrafen.