Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: tappar signalen..??

  1. #1

    tappar signalen..??

    Jo när jag zappar runt mellan kanalerna så händer det att snr går ner till 0% och agc upp till 99%... Sen fastnar det så. Boxen hänger sig inte men går inte att få igång kanalerna igen. Måste boota om boxen och då funkar allt som det ska igen. Spelar ingen roll om jag zappar mellan bara thor eller blandar in sirius. Får för mig att det händer särskillt ofta om jag zappar mellan hd och vanliga. Signalen är annars kring 80% och ber 0%.. Har en 800hd med hårddisk ifall det skulle spela någon roll. Ibland hittar den inte alla kanaler på sirius utan bara 17 st. Gör jag om kanalsökningen ett par gånger så kan den helt plötsligt hitta alla..

    Har inte testat byta switch men känns inte som att det är det eftersom det inte inträffar i byten mellan satteliter.

    Vad tror ni?

  2. #2
    men nu när jag plockade bort port a alltså thor så hittade jag alla kanaler på sirius... helmysko

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Dålig signal, kollat med sat-beeper eller är det en parabol installerad av någon firma.

    Testat att koppla förbi switchen och köra boxen enbart mot t.ex CD, alltså kabel från LNBn direkt till boxen ? funkar det utan bra då ?

Liknande ämnen

  1. Signalen är borta!!
    Av Flanharry i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 22:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 17:32
  3. Signalen droppar helt plötsligt
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 23:15
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-02, 21:15
  5. Splitta signalen till 2st mottagare?
    Av ^Lobo^ i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 01:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss