Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM500 ändra till 10Mb

  1. #1

    DM500 ändra till 10Mb

    Min DM500 clone ansluter i 100Mb half duplex. Steaming och inspelningar fungerar ju förståss dåligt. Har för mig att jag läst att man kan tvinga boxen att via en hårdvarumodd att köra i 10Mb full duplex. Lyckas dock inte hitta igen den infon igen. Någon som känner igen det?

    Edit: Sorry för dubbelpost missade att en liknande tråd redan var skapad av cornholio. Hittade även tråden jag läst det i, dock inte info hur man gör. http://www.comhit.net/showthread.php?t=22505&page=4

  2. #2
    Hej igen

    Har försökt att via telnet köra ifconfig eth0 xxxxx xxxx. Men vad jag än skriver får jag varken OK, eller något felmeddelande. Ska det vara så?

    Har provat bla detta "ifconfig eth0 media 10baseT" och en hel del andra allternativ.

  3. #3

  4. #4
    Det som står sist ned i första tråden du länkat till har jag provat tidigare.
    "ifconfig eth0 100baseTX-FD"
    Får varken Ok eller något felmeddelande. Och när man kollar routern dm500 är kopplad till så ligger hastigheten kvar på 100Mb half duplex.

    Har ingen gammal switch med enbart 10Mb, men har kopplat boxen direkt mot pcn via korsad kabel. Tvingar jag ned PCn till 10Mb så får jag ingen anslutning alls. Verkar som att dm500 inte har autoförhandling.

  5. #5
    Detta verkar inte fungera heller.

    cd /proc/sys/dev/eth0/

    echo 0 > autoneg
    echo 1 > swfdup
    echo 1 > rfduplx
    echo 100 > rspeed

    Jag har nämligen ingen mapp som heter eth0 blir stopp vid /proc/sys/dev

Liknande ämnen

  1. ftp till dm500
    Av minimeman i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-06, 16:59
  2. ändra mjuk vara 9800 till 9802
    Av 620104 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 06:33
  3. problem med att ändra till OS 1.03 från 1.06
    Av matsan i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-05-15, 18:56
  4. ändra .gi filer till iso
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 20:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss