Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lägg ner SVT HD!!

  1. #1

    Lägg ner SVT HD!!

    När jag jämföra SVTHD med BBCHD är det fan skillnad.När jag läser programtablå på Svt hemsida är det bara bredbild som gäller.
    Jag fattar inte hur kan det kallas för hd kanal.Det är som att jag köper en hd video och när jag öppnar den och vill kolla så det är en vanligt dvdpelare.

    Nu för tiden kollar jag bara BBCHD eftersom kanalen är helt fantastiskt och det behöver inte betala tv lisens heller:lol::lol:

  2. #2
    Det sänds trots allt en del HD-sändningar från SVT HD och mer kommer det bli. Så nog vill jag gärna behålla kanalen och se den utvecklas till en ren HD-kanal.

    PS. Det är TV-innehav (och annat medialt av olika slag) som renderar avgift för TV-licens, inte vad man tittar på.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av K.K. Visa inlägg
    Det sänds trots allt en del HD-sändningar från SVT HD och mer kommer det bli. Så nog vill jag gärna behålla kanalen och se den utvecklas till en ren HD-kanal.

    PS. Det är TV-innehav (och annat medialt av olika slag) som renderar avgift för TV-licens, inte vad man tittar på.
    Dom flesta filmer på Svt är bredbild och jag har inte sett något hd film på svt:'(:'( och det är skillnad att vad man betalar när det gller BBCHD som är gratis

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    heeya, jag vågar påstå att det tar tid för SVT att få ordning på tekniken. HDTV är dyrt speciellt utrustning och annat på produktions sidan.

    Det kommer bli bättre med tiden, det finns ju för övrigt ganska få HDTV kanaler via satellit över europa än så länge.

  5. #5

    vasaloppet

    Kollade på Vasaloppet idag, det var en jävla skillnad att se det i HD
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 12:11
  2. Lägg ner Comhem-avdelningen
    Av baffs i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 11:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss