Kör CS hemma lokalt med en Dreambox 500S och det funkar fint. Nu har jag skaffat en IPBOX 9000 HD och tänkte att köra på samma nät. För det skulle ju vara så enkelt att få det att fungera trodde jag. Bytte image till NLB 8873 och ställde in den på mgcamd. Sen gick jag in med FTP och upptäckte att det var helt annat namn på filerna och katalogerna mot dreamboxen. Nu efter mycket klurande och letande på forum har jag fastnat för filen newcamd.list i VAR/keys. Kopierade in bägge CWS strängarna från dreambox och startade om men inget hände. Efter 10 min när jag gett upp kodade den upp.:lol: Och byter jag kanal inom canal+ så kommer bilden direkt.
Men byter jag till viasat så är det stopp. Då får man vänta 10 min till innan den kodar upp igen. Kanalbyte inom viasat kommer direkt.
Går jag tillbaka till canal+ så är det samma visa igen. Jag känner jag är på rätt väg, men det är nått banalt jag missat som nybörjare.
Vad kan jag ha missat för inställning?
Edit: Kan tillägga att det är en IPBOX 9000HD Rev2 vad det nu innebär. Jag trodde det skulle vara en förbättring mot vanliga IPBOX 9000HD, men det jag märkt är att text-TV inte funkar på HD.