Hej,
Mina päron bor på Cypern och funderar på att skaffa parabol. Dom vill ha svt24, men om det går att få viasat eller canaldigital så är ju det ännu bättre. Går det att få in någon av dom på Cypern?
Tack på förhand!
Hej,
Mina päron bor på Cypern och funderar på att skaffa parabol. Dom vill ha svt24, men om det går att få viasat eller canaldigital så är ju det ännu bättre. Går det att få in någon av dom på Cypern?
Tack på förhand!
Japp det går att ta in, men det kräver en ganska stor parabol.
Det bästa är om dom kan ta kontakt med en parabolfirma som har massa olika storlekar att prova tills dom hittar en som funkar. Då märker man också vilken storlek som fungerar.
Jag skulle gissa på cirka 180cm för att CD ska funka bra. Centrumfokucerad och metall för ökat signalstyrka.
Kingofsat anger att det är den storleken ungefär, kan krävas mera. Enda sättet att verkligen veta är att prova.
Det kan skilja sig mycket på ett par km. På ett ställe kan 180 cm fungera medan det krävs 240 på ett annat och ännu större bara några km längre bort. Så se till att den där firman ni testar hos inte ligger alltför långt bort.
Bjojo81, be firman komma hem till dig och montera upp paraboler så ni kan testa. Så kan du köpa av dem, då vet du att det funkar.
Förmodligen 180-240cm på cypern.