Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kanalsökning 600PVR

  1. #1

    Kanalsökning 600PVR

    Jag har precis köpt mig en 600pvr för marksänt och har lagt på Gemini 4.6 image.

    Men jag kan inte hitta några kanaler när jag gör en kanalsökning, har tagit terrestrial.xml från min gamla box som fungerar men jag får den inte att hitta några kanaler ändå.

    På min DM 500 fick jag välja mellan massor med stationer vid kanalsökning men nu har jag bara

    • simple/default
    • Frequency Bands
    • Frequency Steps

    Vet inte riktigt vad jag ska göra, testade att göra en ny terrestrial.xml men är osäker på om jag har gjort rätt.
    http://www.teracom.se/?page=5882
    Sedan valt tex, Norrköping/Krokek. I DBFrequencyGen.exe ska man väl då knappa in tex. 22, 46, 60, 28 och 54 för krokek om man nu bor där(Jag gör det inte).

    Har jag laddat upp terrestrial.xml i fel mapp? ersatte den som fanns i /etc/.
    Otroligt tacksam för lite hjälp på traven.

  2. #2
    Det kommer gå mycket lättare när jag får rätt tuner i min box, tydligen har jag råkat ut för en felleverans till de jag köpte av boxen av. Så ny tuner kommer snart på posten så kanske man kan få in någon kanal.

Liknande ämnen

  1. bootloader på en DM-600PVR S
    Av tsnight i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 19:03
  2. Vilken image på Dm-600PVR
    Av Dragge i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 13:11
  3. Dreambox 600PVR Filformat.
    Av Willom i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 19:05
  4. 600pvr
    Av strv i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 22:34
  5. 600PVR synkproblem ljud
    Av swetri i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 17:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss