Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dm 100

  1. #1

    Dm 100

    Hej har precis köpt DM 100 trodde det var en bra enkel och billig box men har fått massa problem med den

    Har den senaste Firmware och har lagt in allt rätt enligt http://www.satpimps.com guider.

    Men det verkar som att den inbyggda EMU inte alls är bra eller snarare uppdaterad eftersom den inte tar Digitv med senaste key inlaggda.

    Fungerar digitv med tidigare versioner ?? (har den senaste 2.00s fron 30 jan )

    Okej det kan jag ta men nu har jag fixat CCCAM och den verkar också fungera konstigt följde http://www.satpimps.com guide och fick tillgång till de kanaler som fanns. Dock tycker jag det verkar väldigt ostabilt ibland fungerar det inte alls utan jag måste scanna om kanalerna så att det ska fungera och ibland dra ut kontakten ur boxen. :knockout:

    En annan sak är att signalen kan försvinna helt och hållet. Jag är en stolt ägare av samsung 9500 och det är känd för att ha dålig turner men DM 100 verkar vara mycket sämmre.. Det är även svårt att hitta sateliter signalen kan stå på 10 hela tiden och när man hittat rätt står den på 10 och minuter efter hoppar den på 90 , inte lätt att hitta sateliter..

    Låter som jag klagar mycket och jag är grymt besviken på boxen så jag ska ge bort den och behålla min kära samsung. Dock börjar den bli till åren och jag är sugen på en ny box , hur är det med Dm 500s är det samma skit som 100 ? Hur är det med signalerna går det lätt att hitta eller är det som med 100 ? Fungerar CCCAM stabilt ? Fungerar DVB subs till 500s ?? det gör det tyvärr inte med samsungen eller dm 100

    Vart hittar man senaste versionen till DM 100 verkar ju inte komma ofta alls , tänkte ge bort motagaren men fixa att digitv fungerar med koderna så om någon vet om det går att fixa skulle det vara guld värt !

  2. #2
    digi kodade om idag.

  3. #3
    jo det vat jag 2 ggr har samma nycklar som med samsungen men DM 100 öppnar inte digitv , det varkar vara fel i EMUn till DM 100 så digitv fungerar inte , de andra kodade kanaler öppnar den tex biss o viacess men inte digitv...

  4. #4
    Okej har börjat funderar hur jag ska få digitv att fungera och kom på en lösning men vet inte hur jag ska göra riktgt.

    Anta att jag vill att CCCAM ska hämta softcam.key som finns innen i DM 100 så han tror att det är CS och öppnar därmed digitv med de rätta nycklarna hur skulle en sådan c line se ut ? användar namn och pass borde ju vara root och dreambox och port 16000 men var för ip ska jag ha?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    127.0.0.1 pekar på den egna maskinen.
    (Det s.k. loopback interfacet).

  6. #6
    Ok tackar här ska det testas , eftersom DM 100 har cccam instalerat så borde väl user name och pass vara root och dreambox sen vilken port som används vet jag inte men jag ska testa med 16000.

  7. #7
    Har fått berkäftat nu att Digitv fungerar inte i Dm100 om man inte har cs , man får vänta på nästa uppdatering och inget vet när den kommer.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss