Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Dreambox +tv1000 gratis

Dreambox +tv1000 gratis

hejsan,
    jag har hört ett och annat påstående angående dreambox samt tv1000 kanalerna, dvs viasat.
    vill bara veta om det är sant det jag hört eller inte, har försökt google på det men hittar inget.

kan man genom att programmera om en dreambox få tillgång till viasat utbudet?
    /mvh tack för svar

ja du kan programmera en dreambox så du kan se viasats utbut, så långt stämmer det. Du kommer däremot aldrig slippa undan ett abonnemang från viasat, dvs. du kan se de kanaler du abonnerar på.

razorx
    Gäst
    Det enda du slipper är tvillingkorts kostnader osv, såvida du inte har en snäll kompis som är villig att gratis dela sitt dyra abonnemang med dig. Detta är dock olagligt.

Tror faktiskt inte att det är olagligt (ännu). Men jag kan ha fel. Jag har för mig att lagen fortfarande inte beskriver detta som olagligt, men att det finns ett lagförslag som höll på att utredas/genomföras.

DÄREMOT bryter du definitivt mot reglerna för ditt abonnemang om du gör det. Vet inte om det skulle kunna falla under bedrägeri eller något annat som skulle vara straffbart. Någon som vet om detta har varit uppe i domstol ?

razorx
    Gäst
    Jag hade visst fel. Detta kan dock vara gammalt nån som sitter med updaterad fakta?

Vad säger lagen?
    I maj 2000 kom lagen om förbud beträffande viss avkodningsutrustning (2000:171), som bland annat gör det olagligt att yrkesmässigt hantera piratutrustning. Sverige har dock betydligt mildare lagstiftning på området jämfört med våra nordiska grannländer, men intresseorganisationen STOP lobbar för fullt för att åtgärda detta. Framför allt gäller detta användningen av piratkort.
    De kort som delas ut av distributörerna är endast avsedda att användas i en digitalbox hemma hos abonnenten, något som du som användare också godkänner när du skriver på abonnemangsavtalet. Cardsharing i alla former är därför ett avtalsbrott och kan leda till skadeståndsskyldighet. Tar du emot koder via nätet, utan att tjäna pengar på det, gör du dig däremot inte skyldig till något brott, eftersom du inte har skrivit på något avtal.
    Eftersom cardsharing ännu inte har prövats i svensk domstol är det i dagsläget ganska osäkert hur lagarna kommer att tillämpas i sammanhanget. Flera andra lagar än den ovannämnda kan komma att användas.

tack för alla svar..
    nu vet jag hur det ligger till.

Är det någon som har torskat för Cardsharing? Om så är fallet, är det någon som har använt sig av cardsharing som alla här inne, dvs inom hushållet?

Liknande ämnen

1. TV1000 Balkan visas gratis
    Av legendshine i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 07:25
  2. Tv1000?
    Av brasse i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 18:30
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 17:45
  4. Var är tv1000?
    Av tvniklas i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-30, 11:46
  5. C+ tv1000
    Av baffs i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-26, 14:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss