Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: kommer ej vidare i installationen

  1. #1

    kommer ej vidare i installationen

    Hej!

    Har fått hem mitt viasat paket men har fastnat. Kommer inte förbi förstagångsinstallations menyn. Är på bilden där man ser signalstyrka och signalkvalitet. Men sen då??

    Har en pace tds850nv box från viasat

  2. #2
    Spidde
    Gäst
    Provat ringt Viasat som du betalt för att hjälpa dig!?

  3. #3
    Dom kommer och installerar i nästa vecka. Men jag vill ju prova själv lite. :headbang:

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Är nog ingen dum idé att ringa deras kundtjänst....

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BadMf Visa inlägg
    Hej!

    Har fått hem mitt viasat paket men har fastnat. Kommer inte förbi förstagångsinstallations menyn. Är på bilden där man ser signalstyrka och signalkvalitet. Men sen då??

    Har en pace tds850nv box från viasat
    Alltså, jag vet inget om den boxen. Men det brukar vara så att kommer du inte ur menyn så beror det på att det finns inga kanaler i kanallistan.
    Det du måste göra är alltså att tala om för boxen vilken LNB-konfiguration du har och sedan göra en kanalsökning så du får in några kanaler i kanallistan.

    Exakt hur du gör detta borde framgå av pappaer som du fått med i paketet. Gissningsvis så har du fått en parabol med bara ett LNB, och då är det det som du skall ställa in i LNB-konfigurationen.

  6. #6
    Får det att funka nu. Men bara den ena boxen. Parabolen va riktad fel, så därför kom jag nog inte vidare :lol:.

    Nån som vet hur man ska koppla in den andra boxen?
    Fattar inte riktigt, nu har jag en kabel från parabolen, sen en splittgrej och sen en kabel till varje box. Fast till hd boxen har jag en till splitter och två kablar in i boxen.

    Har läst alla guider jag fick till men fattar ändå inte.

    Sen så skulle installatören ringa inom en vecka, och jag ringde viasat i torsdags förra veckan. den 5/3 . Men dom har inte hört av sig. antar att det dröjer en vecka till innan dom är här

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Verkar som att HD-boxen Pace TDS 850 ska ha två kablar från parabolen. En till "input1" och en till "input2". Se:
    http://www.viasat.se/sites/viasat.se...s850plushd.pdf
    Det är väl en box med dubbla tuners för att du ska kunna spela in ett program samtidigt som du tittar på ett annat. Då behövs två ledningar från parabolen.

  8. #8
    Ja den ska ha två kablar in, men det har jag. Eller jag har en som delar sig till två . Men den andra boxen fattar jag inte hur man ska göra med.

    En box i taget funkar fint, har provat med båda boxarna.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De där SatCR eller "Unicable" är så nya att jag har ingen kläm på det heller. Beskriv gärna lite mer hur grejerna ser ut. Hur många utgångar är det på LNB:et? Hur många in eller utgångar är det på de här "splitters:na"?

  10. #10
    två utgångar på finns det på lnb. En som det står unicable på och en annan. unicable utgången är guldplätterad. I instruktionen står det på engelska att man ska ställa in parabolen mha den ena utgången, sen ska man använda sig utav unicable utgången.

    Splittern har en ingång som det står dish på och två utgångar som det står stb/if out på.

    Nästa måndag kommer det en installatör och ska spana lite.

Liknande ämnen

  1. Streama vidare med gemini
    Av calleboy i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 14:21
  2. Problem med Parabol installationen
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 19:49
  3. Program för att skicka en tv-kanal vidare
    Av Knugen i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-17, 11:34
  4. Bästa 2 2:orna går vidare?
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 10:22
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss