Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Smargo SmartReader Plus

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger

    Smargo SmartReader Plus

    Jag vill fråga om Smargo SmartReader Plus??Är det finns nån som kan skriva konfiguratinsfilen newcs.xml får SmargoReader Plus ??Total tv kort Videoguard får newcs_1.50!!Är funkar med Smargo med newcs??

  2. #2
    razorx
    Gäst
    pratar du med google-translate lr?

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    En Google-sökning på Smargo SmartReader Plus, läs den första länken:
    http://www.sat-industry.net/forums/a...artreader.html

    Så ser du att Smargo verkar använda samma drivrutiner som t.ex. AD-Teknik USB Phoenix. De flesta moderna Linux-distributioner innehåller dessa drivrutiner och då får läsaren automatiskt en port typ /dev/ttyUSB0.

    I newcs.xml anger du sedan denna port och sätter <type>phoenix</type>.

    I windows får du skaffa fram drivrutinerna och installera dem. Sedan får du en COM-port som läsaren nås på. I newcs.xml anger du COM-porten och sätter <type>phoenix</type>.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger

    Total tv kort Videoguard

    Ja koplade med windovs server och jag har kontakt med Smargo SmartReader Plus men läser bara ATR------------- och efter bara det finns (card 0900 on port COM3 failed)Det är med newcs1.50 .Jag skrivde boxkey>xxxxxxxx</boxkey> för kortet men det hjelper inte.Vad är fel??Jag provde med 369,357,600,mhz ???

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du installerat någon drivrutin för Smargo-läsaren i Windows? Var fick du drivrutinen ifrån?

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Jag instalerade drivruti får windovs smatreader_v103 och jag har kontakt med Smargo SmartReader Plus utan problem men jag vet inte vad är problem eller jag bähover ny drivrutin fö windovs??

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det borde funka med den drivrutinen.
    Finns det möjlighet att göra inställningar nånstans i något program som hör till Smargo-läsaren så kolla att den står i Phoenix-mode.

  8. #8
    Det finns ett program som heter smartreader. Med den kan du sätta vilken Kernel den ska fungera för och klockfrekvensen. När du har gjort detta kan du använda den i phoenix läge.

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Jag vet fevzi!!Jag gorde med smartreader med 369.600,400??Det är Total tv kort Videoguard nds 3??Jag vet inte vad är fel??

  10. #10
    Det stora problemet kanske är det är ett NDS3 kort :shifty:

    Kolla inlägg nr 6 här http://www.comhit.net/showthread.php?t=24160 om det kan hjälpa dig
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Argolis smartreader
    Av linkan77 i forum Hårdvara
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 07:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss