Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Spela in SVT HD på Dreambox 600?

  1. #1

    [LÖST] Spela in SVT HD på Dreambox 600?

    Jag har för mig att jag läst för ett tag sedan att det går att spela in SVT HD och andra HD-kanaler utan pairing även på gamla Dreambox-modeller som t.ex. Dreambox 600 och 7025. Nu kan jag inte hitta informationen om detta längre. Någon som vet hur man gör?

    Jag har en Dreambox 600C och SVT HD dyker inte upp när jag gör en kanalsökning. Jag har dock för mig att jag sett den i webbgränssnittet någon gång men nu kan jag inte kanalen där heller. Jag kör PLi iolite men har funderat på att uppgradera till en nyare image.

    Jag har lite problem med mottagningen av SVT HD på min dator med TV-kort och skulle vilja se om Dreamboxen har bättre mottagning.

    burken

  2. #2
    Tänkte att jag skulle fått ett svar här för jag hade svårt att hitta information om detta men efter mycket sökande hittade jag till slut hur man kan göra detta:

    Use DreamBoxEdit.

    Go into Tools, Options, and set your IP passwords and so on.
    Download the info via Fast FTP Download.
    Change All Types to Data.
    Right click on the HD channels and choose Change type to TV.
    Save
    Upload via Fast FTP Upload, reboot decoder.

    The channels should be in the channel list now.

    Från http://www.austech.info/dreambox/105...-my-dm500.html

    Detta fungerar alldeles utmärkt och jag kan nu både streama SVT HD till min dator med VLC och spela in SVT HD på hårddisken i Dreamboxen. Dock går det inte att streama och spela in samtidigt.

    Kvaliteten är utmärkt och det blir inga hack i bilden eller liknande vad jag kan se. Datorn är kopplad till Dreamboxen med kabel via en 100 MBit router/switch.

    Nu skall jag spela in en del program för att se om Dreamboxen har bättre mottagning på SVT HD än mitt TV-kort i datorn där jag får en hel del problem med pixelering m.m.

    burken

  3. #3
    Tackar, ska testa detta senare.

  4. #4
    Glömde att tillägga att jag bytte image till PLi Jade idag innan jag konfigurerade SVT HD. Så jag vet inte om det fungerar med PLi iolite som jag körde förut. Med PLi Jade fungerar det i alla fall bra.

    burken

Liknande ämnen

  1. Spela in Dreambox>>PC, ingen text kommer med
    Av The Orb i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 06:41
  2. Spela in på 500-S
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 08:09
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 17:29
  4. Spela in.
    Av olledolle i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 08:15
  5. Spela in på Datorns hårddisk med Dreambox 500c?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-10, 22:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss