Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: USB ok eSata inte

  1. #1

    USB ok eSata inte

    Jag fick aldrig ordning på mountning på 800:an till skillnad mot 500 jag hade innan. Nu skaffade jag en extern disk och tänkte köra via eSata. Jackar jag in via esata så får jag error när jag försöker initiera disk. Byter jag till USB funkar det ok att initiera. Vad ska jag prova?

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Köra du en äldre eller nyare image? Tänkte om det kanske har med drivrutinerna att göra
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Peter Pan 1.3. Med USB strular det lite också kan jag säga. Väljer jag att körna extern lagringsenhet så kan jag initiera. Inspelningarna jag gjorde blev dock laggiga som fan. Väljer jag hårddisk så får jag felmeddelande när jag initierar. Error: Create movie folder failed. Vad kan detta bero på?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    rocky var hittar du USB på din 800 med PP?

  5. #5
    Jag kör med den senaste newnigman och har samma problem som du Rocky. Får inte heller disken att kicka igång med Esatan.

    Kan det vara så att mjukvaran inte stödjer Esatan än så länge??

  6. #6
    Blå knapp, 7, lagring...

  7. #7
    Har du redan en intern SATA disk i din dreambox kan du inte köra Esata, Då får du öppna upp boxen och koppla om sladden. Då fungerar ESATA kopplingen super.

  8. #8
    Men det har jag INTE.

Liknande ämnen

  1. 500HD och eSATA
    Av FlowDown i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 17:15
  2. Hjälp spela in mot ext. esata hårdisk
    Av pengo01 i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 13:07
  3. Extern disk - esata, usb och lan
    Av husa550 i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 11:51
  4. [LÖST] Sorry..tänkte inte på att det inte gick att lägga in en fil
    Av Lennart69 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-20, 17:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss