Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: nabilo + mgcamd = problem

  1. #1

    nabilo + mgcamd = problem

    Har kört LT fifth campain nu ett bra att men kände för att byta till Nabilo blackhole. Trodde det skulle vara en enkel match att få igång men inte det. Installerade mgcamd 1.30a (full) via addons-menyn. Sen körde jag keys från cam-väljarmenyn, editerade newcamd.list och mg_cfg. Startade om mgcamd men ingen bild. Boxen loggar in på servern och får ECM och i inforutan står det att den har loggat in på servern.

    Däremot funkar det finfit om jag lägger in cccam på samma sätt. La bara till servern i cccam.cfg och sen trummade det igång..

    Någon som har något förslag om vad man kan ha gjort för fel?

  2. #2
    Har råkat ut för liknande vid något tillfälle.. löste det med att även installera mgcamd 1.30d (och då funkade både a och d versionen helt plötsligt)
    2 x DM800 | 2 x Relook 200S | 1 x Relook 250

  3. #3
    Nu har jag fått till det. Hade en redan "färdig" mg_cfg som jag körde .. Visade sig att det inte alls gick. När jag la in en orörd så hoppade det igång. Nu har jag bara ändrat ett par grejer och allt verkar funka.. Mysko det här ..

  4. #4
    Vart på addons menyn hittar du mgcamd? Jag har installerat nabilo black hole på en dm800 men, hittar inte åt mgcamden. Du får gärna lägga upp några steg om hur du gjorde. =) Alltså under vilka menyer man hittar adonnsen osv. Blue panel verkar inte finnas på samma sätt som gemini imagen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av lordarcane Visa inlägg
    Vart på addons menyn hittar du mgcamd? Jag har installerat nabilo black hole på en dm800 men, hittar inte åt mgcamden. Du får gärna lägga upp några steg om hur du gjorde. =) Alltså under vilka menyer man hittar adonnsen osv. Blue panel verkar inte finnas på samma sätt som gemini imagen.
    Väcker liv i denna tråd. Har precis samma fråga som ovan. Hur/var lägger jag in mgcamd via boxens menyer? Har en DM800 HD PVR med Nabilosat Black Hole 12.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    addons hittar du under grön-knapp och sen gul-knapp.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    addons hittar du under grön-knapp och sen gul-knapp.
    Tack!

    Var ska jag in sen? På varje val jag gör får jag bara veta att "Sorry, Connection Failed".

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    låter som att du inte har något nätverk! för annars så e de bara att gå in i cams och ladda hem den version du vill ha.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    låter som att du inte har något nätverk! för annars så e de bara att gå in i cams och ladda hem den version du vill ha.
    När jag kör nätverkstestet så funkar nätet fint. Nätet funkar även fint i övriga lägen (tex. browsa plugins).

    Skumt va?

Liknande ämnen

  1. Nabilo programlista.
    Av altair4 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 17:34
  2. mgcamd i nabilo blackhole
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 21:00
  3. scam i nabilo darkstar II
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-06, 16:48
  4. Nabilo V08 MAXVAR
    Av wimse i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 09:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss