Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Powern sönder på 7025?

  1. #1

    Powern sönder på 7025?

    7025:an började väsnas när den var i standby.. blev tyst när den var på.. Stängde av den på Main brytaren.. Följande dag skulle jag boota den.. och allt som händer är a back-light tänds.. annars inget. Boxen är 1,5 år..

    For till finska importören.. och får höra att DMM slutat tillverka power till 7025 och dom inte finns att få mera. 7025plus powern är bättre och används i 8000 mm och skall passa med lite ändringar (main brytaren är flyttad från PCB till skalet och nätkabel flyttad).. tänkte att det är inga problem..

    Byter power och skall boota boxen.. och samma problem.. bara Back-light på.. Skall HDD starta om powern är hel? (nu har jag ingen spänning ut till HDD).

    Hur har andra 7025r betett sig när dom havererat?

    Ideer?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    32
    Tackad
    4 gånger
    Min PSU på 7025+ har pajat med fast HDD spiner fint men svart på display.
    Tips på vart kan man köpa PSU??
    DM900UHD
    T90-8W-7w-1W-5E-13E.16E-19E-23E-28E

  3. #3
    7025+ psu till en 7025 måste fixas/lödas om lite
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23725&page=13

    Finsat

  4. #4
    Just.. Thanks..

    Lite annat än "Det är bara att lägga i en ny Mains-switch"..

    Dags att damma av lödstationen... Hoppas man inte grillat nåt med orginal kopplingarna...

  5. #5
    Progress... Fixade power och Mother board.. och nu har jag matning till HDD så den startar..

    Hade inga 560 Ohms restistorer hemma.. så vi tar de i morgon.. Annars skall det vara 1 eller 3 560 Ohms resistorer (bilden har 1 men texten säger resistors).

  6. #6
    Ehh, jag har oxå kikat i manualen eftersom jag börjar förbereda mig på att få göra samma ingrepp. Jag har som sagt inte gjort det men jag tycker nog att :

    "Remove R1101-1102-1103 from the display and replace with 560Ohm resistors"

    skall vara ett "ett-till-ett" byte. Annars hade det nog varit "resistor"..

    Kan det vara så att "ett" ytmonterat inte klarar av effekten och därför kör de tre ? Ser ut som om de är parallellkopplade.

  7. #7
    Nåja.. min elektronikleverantör hade inte 560 ohms motstånd hemma så jag tog 680.. + att dom var i storlek 1206 inte 0805 (vilket är orginal tror jag).

    Tänkte att jag börjar med ett motstånd (som på bilden) när dom är paralellkopplade och testade.. Displayen funkade fint..

    Börjar tro att bilden är rätt och texten i guiden är fel..

    Nu skall jag bara fixa nya hål i skalet och sen får det vara bra för denna gång.

Liknande ämnen

  1. Comboboxen har gått sönder
    Av kuseman i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 18:50
  2. DM7020 - tunern på väg att gå sönder?
    Av ralledoo i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 18:44
  3. Db 7025+ s
    Av Silent i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:45
  4. DB 7025
    Av lonn2se i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 18:06
  5. Guldkort sönder?
    Av ropsa i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 20:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss