Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: DM100 som client?

  1. #1

    DM100 som client?

    Hei

    Leter etter en billig enkel client for å koble til en newcs server som kjøres i windows xp. Kan DM100 brukes? protokollen er jo newcamd..

    Eller er det andre Dreamboxer (DM500?) som er å foretrekke til dette?

    Har bare erfaringer med HTPC som client idag.. men de kan være litt dyre og ustabile:errf:

  2. #2
    DM 00 är väl inte linuxbaserad så det går inte att göra så mycket med den. Så är väl DM500 som gäller om man ska ha dreambox.

  3. #3
    dock har ju dm100 CCcam stöd den går väl att köra som klient mot newcs har jag för mig. men se till att ha någon annan box med i servern som kör en annan klient då jag tror cccam inte kan uppdatera kort i serevern. troligtvis kommer säkert fler klienter i boxen. förhoppningsvis. men den är som sagt ingen linux maskin. så man får i princip en bättre standard box.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    DM 100 fungerar utmärkt som klient och har inbyggt stöd för newcamdprotokollet (efter firmwareuppdatering) men den kan inte skicka autouppdateringar.
    Den är dessutom föredömligt liten
    Kort sammanfattat är DM 100 en tv-mottagare med stöd för cs utan massa lull-lull. Allt fungerar inkl undertexter och text-tv men du kan inte spela in, streama osv som du kan göra med dom linuxbaserade boxarna.

  5. #5
    ab12cd34, var kan jag hitta denna uppdatering för DM100:an för jag hittar inte den :s

    Och hur funkar det när man ska konfigurera mot servern. Jag menar hur för man över cccam.cfg?

    Tack på förhand!

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    483
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av badal Visa inlägg
    ab12cd34, var kan jag hitta denna uppdatering för DM100:an för jag hittar inte den :s

    Och hur funkar det när man ska konfigurera mot servern. Jag menar hur för man över cccam.cfg?

    Tack på förhand!
    I filarkivet. http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=369
    Nyaste xloader :http://www.dream-multimedia-tv.de/dm...Loader_v32.zip
    Du kan inte föra över någonting utan allt sker via fjärrkontrollen. Leta rätt på expert setup, pin 0101.

  7. #7
    Tack! Ska prova det. Återkommer om hur det gick!

  8. #8
    Det funkar super! Tack för hjälpen ab12cd34!

  9. #9
    Finns det någon som kan ge en liten snabbguide över hur man fixar firmwareuppdatering och kopplar ihop dm100´an mot en newcs server? Det ska ju tydligen funka!

  10. #10
    Har flashat den med en dm500 image och det funkar!

Liknande ämnen

  1. Död dm100?
    Av posioner i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 16:28
  2. dm100
    Av Stajve i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 16:23
  3. Dm100
    Av jekander i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 18:54
  4. Dm100
    Av Thulle i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 08:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss