Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Strömavbrott

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger

    Strömavbrott

    Vi hade återigen ett strömavbrott. Vi arbetar på att hitta en ny host för servern.
    I samband med strömavbrottet blev även databasen korrupt, men den är nu reparerad och allt ska fungera som vanligt igen. Hittar ni något fel på sidan, kontakta mig.

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tråkigt.

    Är det inte dags att flytta server då ?

    Kan man inte köra det på något webhotell eller liknande, själva filarkivet kan ju ligga på någon privatlina (t.ex. 10Mbit BBB) så slipper man betala för den trafiken ? Har inte så bra koll på hur man kan lösa problemet men det är ju inte bra att det är strömavbrott hela tiden ?

    Vad gör dom egentligen där servern står ?

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Jo vi håller just nu på att försöka fixa en ny hosting, alltså flytta servern.
    Visst kan man köra på webbhotell, men vi har inga som helst inkomster till ComHit.net och därmed betyder det att vi måste ta pengar från egen ficka, vilket vi helst undviker.

    Jag vet ärligt talat inte vad de håller på med.

    Vi jobbar på att lösa problemen. Tråkigt att det ska vara såhär... men sånt är livet. :P

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jo jag förstår det kostar pengar.

    Det finns billiga alternativ som t.ex.

    http://clichehosting.com/se/

    Men det avgörande är just vad som krävs för att driva sajten. Filarkivet suger en del kapacitet antar jag men kanske inte är så farligt.

    Betala ur egen ficka tycker jag inte man ska behöva göra men om driftskostnade inte överstiger ett allt för stort belopp borde folk kunna donera pengar till driften, bör inte vara omöjligt att kunna få ihop pengar till driften eller ?

    Hoppas problemet löser sig.

  5. #5
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    om alla aktiva pajsare slänger en slant så borde det ex räcka att betala ett webhotell under 1 år iaf om.
    borde säkert räcka med 10-20:- eller liknande per aktiv medlem

    vad är annars kraven för att hosta servern? 100/100 lina eller liknande?

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Vi har ett alternativ som vi håller på att undersöka. Förhoppningsvis har vi ny hosting inom kort. Blir det inte så kan det bli aktuellt med det ni föreslår.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, liknande hosting alternativ som nu fast på annan adress, tja det är ju helt OK bara det fungerar. Jag tycker det har funkar bra än så länge men det är ju irriterande att servern inte kan stängas av om dom ska meka med strömmen och varför är det ett återkommande problem hela tiden ?

    Renoverar dom hela tiden eller vad, fattar inte det där.

    Tack comhit crew för att ni jobbar på problemet på fritiden. Det är värt ett flak öl tycker jag.

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jaha, liknande hosting alternativ som nu fast på annan adress, tja det är ju helt OK bara det fungerar. Jag tycker det har funkar bra än så länge men det är ju irriterande att servern inte kan stängas av om dom ska meka med strömmen och varför är det ett återkommande problem hela tiden ?

    Renoverar dom hela tiden eller vad, fattar inte det där.

    Tack comhit crew för att ni jobbar på problemet på fritiden. Det är värt ett flak öl tycker jag.
    Det har funkat bra förut, det är bara just nu senaste månaderna de har hållt på med nåt strömarbete hela tiden. Väldigt irriterande.

    Vi gör det för att vi tycker det är roligt! Ett flak öl vore inte fel, PMa över ett sådant du.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss