Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Need help setting up dm800 with Com Hem

  1. #11
    Yes, MGcamd/NewCS seems to be the best option for Comhem card. It starts fine and even updates the card with new entitlements.

    It can also work with CCcam/NewCS but you have to use CCcam 2.0.11, not 2.1 and you can't start with the card inside, otherwise CCcam stucks with segmentation fault. The updates do not work either so I have to switch to MGcamd for update every month.

  2. #12
    hej jag har en dreambox 800c som jag undrar hur jag ska koppla in?
    jag har 3 hål i väggen och den mittersta är ju upptagen av mitt internet?? hur gör jag för att få bild på mitt comhem abonnemang?
    HJÄLP

  3. #13
    Om du inte redan har det så är det dags att skaffa en router så löser det nätverksproblemet ivf
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #14
    menar du att man får tv signalen via routern

  5. #15
    jag måste väl ha en tv antenn sladd

  6. #16
    Donator Albino25s avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Sverige , Stockholm, Järfälla, Viksjö
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av notto Visa inlägg
    jag måste väl ha en tv antenn sladd
    Ja, du måste ha antennkabel inkopplad, men vad har den med uttaget till internet att göra? Sätt in antennkabeln där den ska sitta!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av notto Visa inlägg
    menar du att man får tv signalen via routern
    Citat Ursprungligen postat av Albino25 Visa inlägg
    Ja, du måste ha antennkabel inkopplad, men vad har den med uttaget till internet att göra? Sätt in antennkabeln där den ska sitta!
    Innan du kan se nått öht så måste du lägga in en ny image + cam och då behöver du tillgång till nätet, sen att man behöver antennsladden isatt tog jag som självklart
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Web tv på DM800?
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 15:08
  2. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51
  3. Dm800
    Av pojken i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 19:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss