Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Problem med min hårddisk 7025+

  1. #11
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Använd putty.exe det är en utsökt telnet eller SSH klient för Windows...

  2. #12
    När man går ut på den filen putty.exe och skriver in ip adressen,skickar den infon till dreamboxen då eller hur funkar det?Skall testa det ikväll isåfall.

    UFFE

  3. #13
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du kör programmet putty.exe, som kopplar upp sig mot din dreambox. Du fjärrstyr alltså din dreambox mha. programmet putty.exe (som tydligen är en telnet /ssh-klient för Windows).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #14
    En fråga till,jag tar in kanalerna via mitt bredband utan kort,det händer inget med det programmet jag har idag om jag kör in ett nytt program?

  5. #15
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du tar INTE in kanalerna via ditt bredband, däremot så får du förmodligen koder för att låsa upp dina kodade kanaler via bredbandet. Sedan så kör du INTE in något program i din dreambox, du kommer bara att fjärrstyra den för att fixa till din hårddisk.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #16
    När jag trycker på meny knappen på kontrollen så kommer jag till insatllation,när jag kommer in på den andra menyn så är inte expert med på den listan ,går jag in i fel meny eller?

    Uffe

  7. #17
    Nu hittade jag ip adressen,gick in på nätverk på menyn.men när jag kommer in i det programmet putty.exe och skriver dreambox som password så säger den fel lösenord,hur får jag fram rätt lösenord?

    Uffe

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Om inte root (med små bokstäver) som användare med lösenordet dreambox (små bokstäver) funkar, då får du be den personen som gjort iordning boxen att ge dig lösenordet. Annars måste du flasha om boxen = tappar alla kanaler.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Du kan ju prova med DreamBox Control Center kör med det själv och det funkar utmärkt och i konfigrationen av inställningarna av ip adress går automatiskt det är bara att trycka serch för varje enhet så söker programmet upp ip adressen själv och så är det bara att markera den ip som är för den enhet du söker för , men det kräver att boxen är ansluten till en dhcp server så att boxen tilldelas en ip adress och det gör du enklast genom att ha två nätverkskort och brygga dom så att boxen får tillgång till nätet.
    Sen är det bara att välja telenet och formatera din hddisk.
    Bifogade filer Bifogade filer

  10. #20
    Så här gjorde jag (kör Gemini2 v4.2 image)

    1. Blue panel (Blå knapp på fjärren)
    2. Device Manager.
    3. Välj din HD i listan, tryck OK på fjärren. Om inte HD syns här är den fysiskt inte identifierad.
    4. Initilize/format (tar några minuter).

    5. Device Manager.
    6. Mount/Unmount/Check.
    7. Mount (Grön knapp).

    8. Tillbaka till Blue Panel
    9. File Manager
    10. Öppna mappen "hdd" och skapa en mapp som heter "movie". Det är default att inspelningar hamnar här och för mig skapades inte denna mapp upp vid "initialize" utan fick skapa den manuellt.

Liknande ämnen

  1. DiSEqC 2/1 Problem 7025
    Av Zerpens i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:49
  2. Ett litet problem med 7025
    Av tonysat99 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 08:28
  3. Hårddisk problem
    Av reecord i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 07:15
  4. Hårddisk problem
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-21, 14:14
  5. hårddisk problem
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-09, 14:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss