Sidan 116 av 169 FörstaFörsta ... 1666106114115116117118126166 ... SistaSista
Resultat 1 151 till 1 160 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1151
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ixxa Visa inlägg
    Med risk för jag upprepar en fråga så undrar jag om DM500-S klonerna är lika bra som mitt gamla orginal. Klarar de samma funktioner som att vara CS-server och alla andra add-ons man kan ladda ner till mitt orginal? Duger bildkvaliten, finns det vettiga images att flasha dem med o.s.v? Min gamla orginal håller nämligen på att säcka ihop...

    //

    Johan
    Funktionaliteten på en DM500-klon är exakt samma som på originalet. Det är ju samma mjukvara man använder. Det som kan skilja är kvaliteten på hårdvaran, det finns bättre och sämre kloner vad gäller val av komponenter och montering. De flesta är dock helt OK. Läs lite i denna tråden och välj ett inköpsställe som fått goda rekommendationer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #1152
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    790
    Tackad
    15 gånger
    <Borttaget>

    Det finns en avdelning för Köp och Sälj, detta är fel tråd för sånt.
    Senast redigerad av wildone den 2011-09-05 klockan 09:16. Anledning: Detta är inte en köp och säljtråd

  3. #1153
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Man får alltid betala frakt, det är tull och moms man klarar sig ifrån...
    Hur som helst så vet man i förväg vad man ska betala och paketet fastnar inte i svenska tullen.
    det är som man har tur, jag har skickat efter ganska mycket både från kina och usa, ca 10% av paketen fastnar i tullen. de frågar efter kvitto på vad du har betalat inkl frakt samt vad det är för typ av vara, det är olika tullsatser, är varuvärdet inkl frakt lägre än en viss summa så blir det bara 25% moms som läggs på + en hanteringsavgift som man får betala på posten.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  4. #1154
    Fick en DM800hd från mydalle i förrgår , usb portarna funkar inte på den. lite besviken att den var defekt. någon som vet något bättre ställe att köpa ifrån?

  5. #1155
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Är det någon som har koll på vad det är för sim i DM800HDse från Mydalle.com?
    Visade sig vara Ferarri, om det nu hjälper någon.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #1156
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stickan Visa inlägg
    Jag köpte en 500HD från MyDalle och det är en Ferrari-variant. Den fungerar helt jämförbart med min 500HD original. Dessutom har den en färdig USB-anslutning på baksidan så man kan t ex ansluta ett USB-minne och köra BarryAllen om man vill testa olika img. Jag kör Gemini CVS i flash och har bl a LT original på USB-minnet. Inga problem.
    Tjo jag har nu 4 boxar 500HD på väg som skall fylla upp hela husets behov. Men jag är lite osäker på bootloader och image. I min originalbox kör jag gemini2-510-dm500hd-20100721132509 som funkar fint. Vad är stegen för att flasha dessa 500HD? Hade ingen aning om att det gick att köra från USB. Det måste ju innebära att jag kan testa olika image ganska enkelt.
    Om det inte vore för de fina priserna hade man aldrig haft råd med en box i varje rum :-)

  7. #1157
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cardiel Visa inlägg
    Fick en DM800hd från mydalle i förrgår , usb portarna funkar inte på den. lite besviken att den var defekt. någon som vet något bättre ställe att köpa ifrån?
    Har du kontaktat Mydalle? Fick en trasig tuner på en box, dom skickade en ny tuner samma dag. Kanske värre med USB-portarna men värt att fråga. Annars kan du alltid skruva isär och se så att lödningar osv är riktiga.
    Tyvärr är det sånt här man får räkna med när man köper kopior ifrån Kina, vad det än är för något.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  8. #1158
    Citat Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
    Har du kontaktat Mydalle? Fick en trasig tuner på en box, dom skickade en ny tuner samma dag. Kanske värre med USB-portarna men värt att fråga. Annars kan du alltid skruva isär och se så att lödningar osv är riktiga.
    Tyvärr är det sånt här man får räkna med när man köper kopior ifrån Kina, vad det än är för något.
    Dom började funka efter jag uppgraderat till Openpli. skumt iaf

  9. #1159
    Hej

    Funderar på att beställa en DM500 från mydalle, men det finns två st med samma namn. Någon som kan reka?


    Alt 1 item#: DLDB500S
    http://www.mydalle.com/dreambox-dm50...-500-s_p7.html

    Alt2 item#: DLDB500S-1
    http://www.mydalle.com/dreambox-500s...dm500s_p5.html

    Tack i förhand!

  10. #1160
    Har tittat runt på mydalle efter en S-box med hdmi kontakt (Dvi-hdmi blir det ju) och då är det väl dm800 som gäller? Men det finns ju några att välja på så vilken rekommenderas? Har man allt annat kopplat till hdmi så vill man ju även ha denna det.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss