Sidan 122 av 169 FörstaFörsta ... 2272112120121122123124132 ... SistaSista
Resultat 1 211 till 1 220 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1211
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Finns en tråd om sidan här också, jag skulle aldrig handla där ifrån.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  2. #1212
    Eftersom att man inte kan få in HD-kanalerna via Dreambox och Comhem. Vad är anledningen till att folk köper 800HD istället för 600C? Är det HDMI-utgången som folk är villiga att betala dubbla pengar för?

    Observera att jag är rätt ny på detta så frågan kan låta rätt amatörig

  3. #1213
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Den har väll lite bättre prestanda och fler in/utgångar om jag inte minns fel. Snabbare CPU, mer minne, USB osv.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  4. #1214
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mrmomeni Visa inlägg
    Eftersom att man inte kan få in HD-kanalerna via Dreambox och Comhem. Vad är anledningen till att folk köper 800HD istället för 600C? Är det HDMI-utgången som folk är villiga att betala dubbla pengar för?

    Observera att jag är rätt ny på detta så frågan kan låta rätt amatörig
    Du får lite bättre bild även på SD-kanaler med en HD-box. Dels har den HDMI-utgång som passar direkt i en flat-TV och ger en helt digital överföring av bild och ljud. Sedan är grafikkretsarna mer påkostade på en HD-box samt att boxen kan skala om SD-sändningar till HD-upplösning, ofta med ganska bra resultat.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #1215
    Ok, tack för alla svar! Tänkte bara att den ena kostar ca 1.600kr och den andra 4.000kr+ vilket jag tyckte vad en del i diff

    Skulle någon kunna förklara skillnaden på 800HD och 800HD SE?

    Har kollat specifikationerna osv, men återigen, vore skönt att få det förklarat på ren svenska istället :P

  6. #1216
    Fick min 800HD samt 800SE idag efter 8 arbetsdagar.. Riktigt bra.. Jag har ju bara kört 500 tidigare. Kan man använda samma Flashwizard Pro 6.3 samt Dcc 2.95 eller måste jag ta ner nya program för att kunna flasha och flytta configs ?

  7. #1217
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Thecaveman Visa inlägg
    Fick min 800HD samt 800SE idag efter 8 arbetsdagar.. Riktigt bra.. Jag har ju bara kört 500 tidigare. Kan man använda samma Flashwizard Pro 6.3 samt Dcc 2.95 eller måste jag ta ner nya program för att kunna flasha och flytta configs ?
    du behöver dcc för enigma 2
    flashar gör du enklast genom att hålla in knappen på framsidan när du startar boxen, släpp när det står stop i displayen, sen är det bara att surfa till ip som står i display.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  8. #1218
    Vilken Open Pli är det jag skall köra till dreambox-800-hd-v82 ?

    Vill ju inte välja fel så att man pajar boxen :/

  9. #1219
    Köpte några boxar på mydalle. haft bra mail kontakt, fått tracking nummer och allt. MEN blev lite paff att man fick ytterligare betala 200:- i frakt bara för att man bor på en Ö. Okej om man är tvungen att skicka med båt men det är en stor bro och tusentals bilar kör över varje dag. Men man ska veta att det är DHL som har dom reglerna och inte mydalle. Har kollat. Tänkte att informationen kunde vara intressant för andra som beställer.

  10. #1220
    Sugen på att köpa en Dreambox 800HD SE men jag tänkte kolla med er, jag kan köpa en Vu+ istället för en dreambox? Vad är skillnaderna liksom

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss