Sidan 150 av 169 FörstaFörsta ... 50100140148149150151152160 ... SistaSista
Resultat 1 491 till 1 500 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1491
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Den risken man tar att handla betydligt billigare boxar från Kina så får man ju kalkylera med att den har runt-hörnet-garanti, allt annat blir grädde på moset.

    Jag har haft 2 garantiärenden mot mydalle som gått problemfritt och ett mot mixeshop som också gick smärtfritt, men jag vet att andra har haft jätteproblem mot dem båda.. så jag tror bara det gäller att ha tur.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  2. #1492
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Tänkte inhandla min första box (klon). Ska ha till kabel. Har bestämt mig för en DM800HDSE men frågan är... SIM 210 eller A8P? Någon nackdel med A8P? Står på de flesta sidorna som säljer dessa att de kan "dö" om man flashar fel image. Kan den dö permanent?

    Som sagt... "Dreambox DM 800HDSE HD PVR Cable receiver SIM 210" eller "Dreambox DM800HDSE PVR Cable receiver with Security SIM A8P built in wifi"?

  3. #1493
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    230
    Tackad
    4 gånger
    Mixes shop skickar ofta grejjor som inte funkat bra och dålig garantiservice.Mvh Wikings1

  4. #1494
    Är Dreambox DM 800HD-se PVR
    En klon eller äkta
    Thommy

  5. #1495
    Omöjligt att svara på med så lite information.

  6. #1496
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Thommy Visa inlägg
    Är Dreambox DM 800HD-se PVR
    En klon eller äkta
    Thommy
    Som sagt det behövs mycket mer information än så för att avgöra den saken.
    Om din box har någon anteckning om "SIM2.10" eller liknande på undersidan är det med säkerhet en klon. Likaså om den säger något om version av SIM-kort i displayen när den startar upp.

    Sedan har Dream ett test här man kan köra:
    https://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #1497
    Undvik mixeshop är mitt tips.
    Skickade tillbaka ett trasigt moderkort, fick tillbaka fel moderkort efter ca 2 månader, skickade tillbaka det också. Nu efter ca ytterligare 5 månader så har dom slutat svara på mail, har väl skickat typ 40st mail eller nåt. Lösa supportärenden är nog inte deras starkaste sida.

  8. #1498
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Ang mixeshop så kan jag tyvärr bara instämma. Har beställt en hel del boxar därifrån. Nu senast en DM500HD som inte ens startar. Dvs helt död och ny i förpackning. Mixeshops svar: Beställ ny tuner var första åtgärden.

    Påtalade att hur ska en ny tuner hjälpa om boxen är helt död, dvs inte ens fungerat vid leverans.

    Nästa åtgärd: Lämna till lokal firma som ska testa den.

    Sista åtgärd: skicka tillbaka och vänta flera månader....

    Vill man handla billiga boxar så är Mixeshop helt klart ett alternativ men räkna inte med att boxarna alltid fungerar.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

  9. #1499
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Mixeshop fungerat alltid bra för mig de skickar alltid varan utan tvekan men de krånglar ganska mycket nu....Men händer ibland av 5000 boxar inte fungerar 1 box
    det är så överallt inte bara i China....men jag rekommenderar dm800.eu starkt snabb leverans och bra kvalitet på dreamboxar jag har jämfört med mixeshop.

  10. #1500
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Kommer garanterat testa dm800.eu nästa gång. Nu har ju mixeshop dessutom rekommenderat att man skippar dhl och kör euexp frakt istället. Inte så kul att vänta 14 dagar för att upptäcka att boxen inte fungerar alls. Supporten är ju inte ens seriös. Skriver på Skype med dom att boxen är helt död. Har inte ens startat öht och de vill att man beställer en tuner........


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss