Spelar in tar inget extra. Utan det är bara den lilla mängd kortkod som skickas för att koda av. När du spelat in är det redan avkodat.
Spelar in tar inget extra. Utan det är bara den lilla mängd kortkod som skickas för att koda av. När du spelat in är det redan avkodat.
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Din Dreambox äter ingen data från ditt mobila bredband!
Undantag
1:
Du har inget eget programkort utan får koder via internet (detta få ej diskuteras i forumet!). Detta kräver väldigt lite trafik, knappt märkbart.
2:
Om du tänker dig att strema kanaler från din Dreambox till t.ex. mobilen så äter det rätt häftigt med data. Kanske bortåt 1GB per timme.
Men låter du bli 2 och bara kör med 1 (som jag tycker det verkar) så är det lugnt.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jaha jag trodde du skulle streama från dreamboxen till ditt mobila abb ahh nää det som du efterfrågar är förbjudet på detta forum.
missuppfattning från min sida
Nu har jag fått svar.
Söker inget förbjudet. Trodde att HD kanaler var någon form av teknologin som använder internet för att streama kanaler och därav även åt bredbandet.
Angående hårddisk det e väl skitsamma hur mkt plats det tar där..
Tack allihopa!![]()
Hej
Ska få paketet levererat idag.
Tänkte förberedda mig med openpli , men kan detta vara rätt för den boxen jag beställde (dm 800hd, A8P ) -> " http://openpli.org/download/dm800/ "