Fick min Dreambox 800 klon idag. Beställde den av en säljare via Alibaba. Första intrycket av säljare var väl sådär. Jag valde EMS som leveransalternativ för att det skulle bli mindre risk att fastna i tullen. Men han skickade den som DHL ändå. Pratade med han om det och han sa att det försvunnit ett brev med EMS som han inte blivit ersatt med och skickar därför inte med dem längre. Behövde i alla fall inte betala något extra för frakten.
Två dagar efter att den skickades från Hong Kong ringde det på dörren och jag trodde inte mina ögon. Hur de lyckats få den från Hong Kong till norrland på två dagar var det värsta jag sett.
Har hunnit prova den lite och kör den med samma image som den kom, nämligen Gemini 4.4. Bootloader var #72 då de slutat leverera med #74 på grund av något problem de haft med den versionen. Följde med en fläkt som redan var monterad, men den stängde jag av väldigt snabbt då den inte alls var tyst. Boxen blir varm, men hade inte förväntat mig något annat, men 100% stabil hittils för mig i alla fall. Får se ifall jag bryr mig om att sätta in någon tystare fläkt, tycker det borde räcka med kylflänsen då jag hursomhelst inte kommer att sätta in någon hårddisk.
Fjärrkontrollen är lite seg som andra skrivit, men inget som stör mig alls. Möjligt det går att åtgärda genom att installera imagen på hårddisken istället med, läste om en som gjort det.
Är då jättenöjd hittils och totalkostnaden för mig blev 1853:- inkl. frakt.

Var inte heller några som helst problem att söka åt kanalerna och HD-kanalerna funkar perfekt med. Men får väl ta och testa under en längre period och se om jag får några problem. Har inte tänkt att byta image heller. Så länge det funkar att se på TV så gör den det jag vill.
Har en liten undran. Har sett det skrivas om att man kan ställa in att den ska justera upplösning automatiskt. Är det något addon man själv måste installera och går det ladda hem direkt via gemini-servern i dreamboxen?