Sidan 27 av 169 FörstaFörsta ... 1725262728293777127 ... SistaSista
Resultat 261 till 270 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #261
    Citat Ursprungligen postat av qsecofr Visa inlägg
    Ja, man blir ju sugen alltså.
    Får man fråga hur du betalade? Paypal?
    Alibaba har en betalningstjänst så man betalar med kreditkort. Tillkommer inga avgifter och pengarna ligger låst från säljaren tills du fått varan och godkänt den.

  2. #262
    Installerade en hårddisk igår och försökte lägga in Barry Allen på den för att testa. Tog hem en version 4.8.2 som skulle funka bra på kloner, men den vägrade installera på hårddisken. Den hittar hårddisken men får bara ett felmeddelande att den inte verkar vara mountad i /media/hdd. Men det är jag helt säker på att den är. Dessutom om jag sätter in ett USB-minne funkar det hur bra som helst att installera på det.

    Vad är problemet och finns det nått sätt att lösa? Jag kör Gemini 4.4 och läste att det kanske är det som är problemet, men var inte sugen på att installera någon annan image till flash förrän jag vet säkert att det är vad som är felet.

    Anledningen jag vill köra från hårddisken är att jag läst att fjärrkontrollen och menyer och även till och med kanalbytena kan bli lite snabbare av det. Finns det kanske något sätt att installera en image på hårddisken utan att använda Barry Allen?

    *edit* Lyckades installera en patchad version 5.0.15 av BA nu.

  3. #263

    dvbseller

    Jag köpte några fulboxar (500S och 500C) från DVBseller.com och det fungerade bara fint. Levererade till dörren på drygt en vecka. De var även kreativa att skriva ner värdet på sändningen till ungefär en fjärdedel vilket gjorde att momsen blev lite lägre.

  4. #264
    Efter att ha läst hela denna tråd beställde jag igår en klon från dvbmonkey
    Klonen är en BLACKBOX 500C så den ser inte ut som en DB.
    Ska det vara en kopia får det gärna synas att det är en kopia.
    Har ingen vana alls av Linux så det ska bli kul...
    Ska använda den till mina tre hål i väggen alltså Tele2.

  5. #265
    razorx
    Gäst
    Jag köpte 3st 800 kloner igår, tydligen en ny rev med fläkt som endast startar när man ser på HD kanaler. Återkommer med bilder och sånt när jag är i Sverige igen.

  6. #266

    Väntar med spänning

    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Jag köpte 3st 800 kloner igår, tydligen en ny rev med fläkt som endast startar när man ser på HD kanaler. Återkommer med bilder och sånt när jag är i Sverige igen.
    Tjena!

    Varifrån beställde du dina boxar?

  7. #267
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av altair4 Visa inlägg
    Anledningen jag vill köra från hårddisken är att jag läst att fjärrkontrollen och menyer och även till och med kanalbytena kan bli lite snabbare av det. Finns det kanske något sätt att installera en image på hårddisken utan att använda Barry Allen?

    *edit* Lyckades installera en patchad version 5.0.15 av BA nu.

    Gick det bra att installera Barry Allen 5.0.15?
    Har du installerar/flashat img på din hårddisk nu? Löste det problemet med fjärrkontrollen?

    Jag har också problem med fjärrkontrollen, det är lite märkligt för om jag siktar med fjärrkontrollen upp och ner så funkar det bra och styra boxen.
    Någon som har liknande problem?

  8. #268
    Citat Ursprungligen postat av retep_s Visa inlägg
    Gick det bra att installera Barry Allen 5.0.15?
    Har du installerar/flashat img på din hårddisk nu? Löste det problemet med fjärrkontrollen?

    Jag har också problem med fjärrkontrollen, det är lite märkligt för om jag siktar med fjärrkontrollen upp och ner så funkar det bra och styra boxen.
    Någon som har liknande problem?
    Jepp gick bra installera BA 5.0.15. Provade köra Gemini 4.4 från hårddisken och den blev lite snabbare i menyerna. Men det var ingen stor skillnad och känns inte värt att ha hårddisken igång hela tiden för den lilla skillnaden.

    Tror inte det blev någon skillnad i hur riktningskänslig fjärrkontrollen blev dock.

  9. #269
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Hjälper det att installera en annan image kanske?

    Jag hittade den här http://www.digitalworldz.co.uk/21969...ots-guide.html när jag googlade lite.

    Någon som har testat den?

  10. #270
    Är det någon här som har beställt DB600C ifrån crown-sat. Kan inte hitta den modellen på deras site.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss