Nej har inte testat nån 1080p ännu mest för att jag inte ser skillnad på 720/1080 på min 42" skärm. Jag kan testa det lite senare idag och återkomma med resultat.
*edit*
Jag annvänder inte BA på mina boxar.
Nej har inte testat nån 1080p ännu mest för att jag inte ser skillnad på 720/1080 på min 42" skärm. Jag kan testa det lite senare idag och återkomma med resultat.
*edit*
Jag annvänder inte BA på mina boxar.
Köpte en Ipbox 250s pvr förra veckan av Crown-sat Funkar kanon,
Bra bild Inget krångel (förutom att jag böt runt med en massa olika Images för att hitta en bra / snygg, slutade med den som låg i från början :/ )
Satte i en Hd utan problem, den blir lite varm ljummen när man kör Disken men annars e de riktigt sval.
För 780:- tror jag inte man kan få bättre för de pengarna iallafall inte till tvtittande utan HDkvalite.
Slapp tull det tog 8dgr.
Snipp snapp .......
Hej,
Ska beställa ett DM-500T (DVB-T), men tydligen har crown-sat inte T modellen!
Tänkte beställa just därifrån för att det verkar som om en del här har bra erfarenhet av dem.
Någon som kan tipsa något ställe som har har DM-500T som man kan lita på?
Här kan du beställa T-modell http://www.dreamsatshop.com/
Testade precis att spela Terminator salvation i 1080p på min klon, det laggade som fan men jag tror det beror på att strömmningen kom från min laptop (wifi). Ska montera hdd i den i morgon och spela filmen direkt från boxen samt strömma från min server som kör gigabitlan. Återkommer i morgon med resultat.
Är förövrigt väldigt nöjd med mina kloner samt supporten jag fått från säljaren, klonerna har levererats med kylfläns samt fläkt.
Tack khasim!
Då blir det till att köpa julklapp till sig själv!![]()
Jag är nyfiken om man kan se versions nummer (serie / modellbeteckning) på moderkorten på en DM600.
Om ngn öppnar sin kanske den kan kolla, tror nämligen att Ipbox 255s PVR är samma fast i annan förpackning.
Belägg: Nja inte mer än att vad jag kan läsa ut om data på boxarna e lika, samma funktioner kan ju va ngt jag missat (brukar vara det)
Ska kolla va det är i min & återkomma med det.
Om man ändå ska handla billigt så kan man ju ta det billigaste OM det är samma inuti.
jag fick min 800s på posten idag,efter att ha gjort en kanalsökning på thor så fick jag in alla kanaler utom hd kanalerna, jag har även sökt manuell med frekvenserna för hd kanalerna men boxen hittar inga, vad gör jag för fel?
en annan grej som stör mig är att fjärrkontrollen går inte å ställa in så att man bytar kanal med pil upp och pil ner, jag har för mig att det hette classic i inställningarna på de gamla hedeliga dreamboxarna.
går detta att fixa?