Sidan 34 av 169 FörstaFörsta ... 2432333435364484134 ... SistaSista
Resultat 331 till 340 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #331
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Remuz Visa inlägg
    Jag köpte mig en DM500C från kinaland. Känns som att den har problem med att läsa ComHems kort. Att den inte fungerade från start var ju väntat men jag har testat med otaliga cams nu och lyckas inte få den att avkoda kanalerna. Funkar fint i sunksamsungboxen som man fick av ComHem.

    Frågan blir då, finns det någon image som funkar bra i cloneboxar och tillsammans med comhemkort?
    Jag har flera vänner som har köpt klonade boxar, jag har inte hört att de har haft problem, även vid start... va jag vet kör många av dem Gemini 4.6, trots att man inte "bör" körs dem pga timebomben. Men vissa av dem har kört Gemini i månader utan några som helst problemos... du kanske hade otur och ficj skit denna ggn. Köpte du från Crown-Sat?
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #332
    Citat Ursprungligen postat av Remuz Visa inlägg
    Jag köpte mig en DM500C från kinaland. Känns som att den har problem med att läsa ComHems kort. Att den inte fungerade från start var ju väntat men jag har testat med otaliga cams nu och lyckas inte få den att avkoda kanalerna. Funkar fint i sunksamsungboxen som man fick av ComHem.

    Frågan blir då, finns det någon image som funkar bra i cloneboxar och tillsammans med comhemkort?

    Kör med nemesis 4.4 och Mgcamd 1.31 samt NewCS 1.65 och det fungerar kanon med Db600 och comhem:thumbup:

  3. #333
    Tackar för svaren. Ska testa polarns box, som köpte någon vecka efter mig och se om det funkar där...

  4. #334
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mongot Visa inlägg
    jag fick min 800s på posten idag,efter att ha gjort en kanalsökning på thor så fick jag in alla kanaler utom hd kanalerna, jag har även sökt manuell med frekvenserna för hd kanalerna men boxen hittar inga, vad gör jag för fel?

    en annan grej som stör mig är att fjärrkontrollen går inte å ställa in så att man bytar kanal med pil upp och pil ner, jag har för mig att det hette classic i inställningarna på de gamla hedeliga dreamboxarna.

    går detta att fixa?
    har för mig att parabolen måste vara rätt inställd,för att man ska få in HD kanalerna..DB 800 är känslig..

    var köpte du din 800?

  5. #335
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    99
    Tackad
    2 gånger

    i china

    Citat Ursprungligen postat av tjena Visa inlägg
    har för mig att parabolen måste vara rätt inställd,för att man ska få in HD kanalerna..DB 800 är känslig..

    var köpte du din 800?



    jag köpte den i kina,du har nog rätt, jag såg att mottagningen var 20 procent sämre med 800:an än med en 500, jag ligger bara på 73 procent mottagning med 800:an.
    ska den verkligen vara så mycket sämre?
    eller är det bara för att det är en klon?

  6. #336
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Visst kan det bero på att det är en klon men du ska inte stirra dig blind på värderna då det är 2 olika boxar.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  7. #337
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du kan inte ens jämföra värdena mella 2 likadana boxar. Jag testade 10 st DM600 för ett tag sedan & värden skiljde sig mellan 73%->99%. Och alla hade perfekt bild, på alla kanaler. Viktigare då att BER alltid = 0
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #338
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Lånar tråden lite.

    Fick precis hem min dm800 klon och det verkar vara nån kinesisk image på den. Tänkte kolla vad man ska dra in på boxen och hur man kollar de vad för bootloader och sådant man har?

  9. #339
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mongot Visa inlägg
    jag köpte den i kina,du har nog rätt, jag såg att mottagningen var 20 procent sämre med 800:an än med en 500, jag ligger bara på 73 procent mottagning med 800:an.
    ska den verkligen vara så mycket sämre?
    eller är det bara för att det är en klon?
    jag har en original DB 800 här..och har över 90% mottagning på den..
    får in HD kanalerna här..men var lite jobb med att ställa in parabolen ..
    klon ska väl inte vara sämre...du kanske får ändra lite på parabolen så du får bästa mottagning med 800..

    som matkoh skrev här...så är det viktigt att BER är 0

    vad kostade din 800...vilket företag köpte du från..
    ska köpa en 800 till här....

  10. #340
    Jag har en klon från kina med och har inte fått kortläsaren att läsa av c*mh*m kortet.. försökt med olika cams också

    funkar att läsa av kortet i en annan kortläsare till datorn

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss