Inte så roligt å beställa nya å få samma skit igen...lite som å spela på lotto......ingen som har mekat med sina å fått dom å funka.
Inte så roligt å beställa nya å få samma skit igen...lite som å spela på lotto......ingen som har mekat med sina å fått dom å funka.
testa detta, dock lite pilligt:
http://www.gsmsweden.com/forhike/sat...failed_mod.rar
men värt att testa iaf
Har ingen DM800 original eller klon själv - men prova följande:
1. Testa med en annan nätdel. (Börjar bli tjatigt nu...12V, 5A minst =)
2. Skaffa en LNB-förstärkare. (googla på in-line amplifier)
3. Byt LNB till någon som drar extremt lite ström. (typ Alps)
Koppla förbi diseqc vid test.
4. Om du har lödvana, gör kondensator+resistor-modden.
För att krångla till det ännu mer så ger BL 75 problem med vissa tuners.
Så den patchade NabiloSat 0.12 för kloner med BL 72 borde vara det säkraste kortet.
Sedan skadar det inte med rätt data i kanallistor, satellites.xml, köra manuell tp scan, osv.
Om möjligt, låna en annan tuner innan du köper en ny.
Kan ju alltid vara något annat också.
Så, var skall man då beställa sin 800-klon om man vill slippa dessa problem med HD-kanalerna..?!?
Har testat en annan tuner å då funkar boxen perfekt.
Jag har varit i kontakt med en fabrik i Kina.
Dom påstår att två komponenter är fel på de tuners som inte funkar och kommer skicka en ritning och komponent som skall bytas.
och det verkar inte vara likt den lösningen jag har sett på forumet
Ännu så länge har jag sett tre olika layouter på tunerkretskorten
Ska bli kul att testa och se resultatet , har en REVJ jag tänkte testa detta på.
Fick hem nya boxar och där sitter REVK tuner i dessa och dom är från HK , ialla fall skickades dom där ifrån.
Men jag är övertygad om att alla boxar tillverkas i Shenzhen city, Kina
mvh
Jag undrar lite angående boxar ifrån Kina.Har beställt två boxar därifrån och alltid fastnat i tullen.Nu undrar jag om hur det fungerar om du låt oss säga skickar tillbaka en för garantiåtgärd.När du sen får tillbaka boxen måste du då betala tullavgifter en gång till eller räcker det med en gång. Nu kanske ni förstår vart jag vill komma.
Lünen, 12. November 2009. Dream Multimedia, den ledande leverantören av Linuxbased avkodare, är glad att rapportera ytterligare framgångar i sina insatser mot importörer och försäljare av så kallade klonade, eller piratkopierade Dreamboxes. Dessa kloner är utseendet liknar den ursprungliga lådor, men ger inte den stabila prestanda Dreamboxes är kända för.
Under de senaste veckorna har Dream lyckats med flera uppdämt sändningar, vilket resulterade i förstörelsen av ett stort antal kloner. De åtgärder som Dream är inte begränsade till Tyskland. Importörer och försäljare av Dreambox kloner har också upptäckts i Portugal, Spanien och Polen. Å ena sidan är Dream samarbetar med lokala myndigheter, och å andra sidan stöds av ett stort antal handelspartner, som också har ett intresse av att stoppa handeln med kloner. Sådant partnerskap på global nivå finns med online-auktion plattformen Ebay. Andra stödjande partners finns online-marknaden Ricardo i Schweiz och Allegro i Polen.
Dreambox kunder kan nu kontrollera äktheten av sin set-top box, med hjälp av nya kontrollsystem. En verifieringskod genereras med hjälp av en plug-in som är tillgänglig för DM8000 HD PVR DVD, den DM800 HD PVR, den DM600 PVR och DM7025 + modeller. Denna kod skall därefter registreras på Dream hemsida (verifieringstestet | dream-multimedia-tv.de). Det är så enkelt att kontrollera äktheten på din Dreambox.
Dream talesman Alpaslan Karasu: "Tillsammans med våra partners, såsom Ebay, till exempel, har vi lyckats visa upp ett stort antal importörer och försäljare av Dreambox kloner. Dessa leverantörer står inför nu dryga böter. Den nya äktheten ger våra kunder absolut säkerhet att de har köpt ett original kvalitet produkt backas upp av vårt företag, och inte en klon. "