Sidan 3 av 169 FörstaFörsta 123451353103 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #21
    Kommer det med en strömsladd som passar här i Sverige? Eller behöver man köpa adapter?

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kalle1173 Visa inlägg
    OK, tack!

    Ingen kommentar ang vilken box man bör välja och om båda fungerar med Gemini firmware?
    Välj den du tycker är snyggast - innehållet bakom fasaden är densamma.

    Båda fungerar med senaste Gemini - sk clone-bombs fungerar inte på dessa clones.


    Citat Ursprungligen postat av Mazyz
    Kommer det med en strömsladd som passar här i Sverige? Eller behöver man köpa adapter?
    Skulle det inte följa med strömsladd för sverige behöver du ändå ingen adapter - på sin höjd en vanlig strömsladd till den medföljande adaptern.

  3. #23
    Tack Mango!

    Trevlig helg!

  4. #24
    Kan informera om att den boxen jag fick innehöll en strömsladd som går att använda här i Sverige :thumbup: (ingen adapter behövs)

  5. #25
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger

    Thumbs up Klonbox från Crown-Sat

    Bestämde mig för att testa att köpa en DM-500s från http://crown-sat.com/ .

    Jag var intresserad av att se vad man kan få för såpass lite pengar och så ville jag lära mig lite mer om Dreambox (jag har bara kört Relook och några andra ovanligare linux sat-boxar förut).

    Leveransen tog exakt en vecka från att jag beställde till jag kunde hämta ut den på posten. Den skickades med rekommenderat brev från Hong-Kong. Priset blev $90 (knappt 700:-) inkl. frakt. Ingen tull eller andra avgifter råkade jag ut för.

    Dreamboxen levererades i kartong med hologram och allt. Man fick med en tjock tryckt manual. Fick också med fjärrkontroll, strömadapter med stickpropp som passar våra uttag, samt en kabel med tre phono-kontakter i varje ända för att koppla mellan box och TV (jag valde dock att använda en SCART-kabel i stället).

    Allting känns gediget. Kvaliten på hårdvaran verkar vara i nivå med vad jag förväntat mig av den riktiga produkten. Hade jag inte vetat att detta var en kopia skulle jag mycket väl kunnat tro att det var en originalbox. Knapparna på fjärren känns distinkta och bra. Och själva boxen är stabilt ihopskruvad och ger ett gediget intryck.

    MAC-addressen är i 00:09:34:xx:xx:xx serien vilket väl gör att ev. clone-bombs inte angriper denna boxen, om jag förstått saken rätt?

    Boxen var förinstallerad med Gemini 4.50 så det var bara att koppla in sladdarna och söka in satelliterna. Sökningen tog ungefär 5 min per satellit (Sirius och Thor).
    Sedan in i blåknappsmenyn och ladda ner mgcamd 1.31 och config. Editera newcamd.list för att koppla upp mot min newcs-server och efter 20 min totalt så hade jag bild på alla mina kanaler.

    Jag upplever boxen som mycket pigg och den svarar bra på kommandon från fjärrkontrollen. En väldigt käck liten box att snabbt zappa runt mellan kanalerna på. Hittills har den inte hängt sig en enda gång.

    Bildkvaliten går ju inte att jämföra med bilden från IPBox 9000HD på min 42" Full-HD skärm. Men det är väl inte heller att vänta sig från en DM-500? På en lite mindre skärm är nog bilden helt OK och som andra-box till en mindre skärm i sovrummet eller köket verkar boxen vara helt perfekt.

    Crown-Sat som företag verkar helt OK att ha och göra med. De levererade snabbt och svarade på mail samma dag.

    Sammantaget är jag helt nöjd med detta köp och tycker att det fungerat bra.

  6. #26
    Vad är clone-bombs?

  7. #27
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Gemini har lagt in elak kod i sina senaste image-releaser som förstör Dreambox-kloner. Läs mer här:
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=23834

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Bildkvaliten går ju inte att jämföra med bilden från IPBox 9000HD på min 42" Full-HD skärm. Men det är väl inte heller att vänta sig från en DM-500? På en lite mindre skärm är nog bilden helt OK och som andra-box till en mindre skärm i sovrummet eller köket verkar boxen vara helt perfekt.
    Upplever min klon håller "samma" bildkvalite med komponentkabel som min pioneer dvd med hdmi (utan 1080p uppskalning aktiverad).

    Dock tycker jag det är rätt få program som har någon vidare bildkvalite. Vissa reklamer känns ju som rena rama hd kvaliten när de kommer mellan sunkbild programmen.

    (Philips 42" full hd 100hz)
    VU+

  9. #29
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Storsnusaren Visa inlägg
    Upplever min klon håller "samma" bildkvalite med komponentkabel som min pioneer dvd med hdmi (utan 1080p uppskalning aktiverad).

    Dock tycker jag det är rätt få program som har någon vidare bildkvalite. Vissa reklamer känns ju som rena rama hd kvaliten när de kommer mellan sunkbild programmen.

    (Philips 42" full hd 100hz)
    Jo, jag provade senare med en komponent-kabel och då blev bilden rätt mycket bättre. Helt OK att slänga upp på 42-tummaren.
    Jag håller med dig om att bildkvaliten varierar väldigt på TV-programmen och när TV4HD visar 70-tals serier i repris så är det ju rena skämtet...

    Men kan man som jag kolla på CD:s HD-kanaler som History Channel HD eller National Geographic HD m.fl där de bara sänder program i HD-kvalitet (1080i) så är det en njutning att se på.

  10. #30
    Kan man på nått enkelt sett se om det kopior?
    Vilka återförsäljare är säkra?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 23:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 20:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 06:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 11:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 17:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss