Det är tyvärr mycket prestige i dreambox ägare, dom tror de äger den bästa boxen av alla vilket inte är sant.
Efter vad jag läst på ett ukrainskt forum så verkar även original DM800 vara en riktig skitbox i kvalite, OLED displayen verkar lägga av efter 18 månader, tunerkorten har haft tre olika revisioner, första revision så blev den för varm så hela modulen dog efter ett tag, tydligen har dom försökt förbättre modulen hela tiden men problem kvarstår.
Att då betala 4500:- för en DM800 är rena rånet och klonpriset på max 2000:- är mer realistiskt.......
Personligen tycker jag det är kriminellt att ens ta ut så mycket pengar som DMM gör för sina skitboxar så jag har ändrat ståndpunkt i denna fråga efter tagit reda på mer fakta.
Det vore en sak om DMM faktiskt sålde kvalitetsboxar, men verkligheten är en annan, DMM har tydligen en agenda att tillverka så billiga boxar som möjligt åt sig själva och sen lägga på rejäl marginal när man säljer till konsument.
Detta lurendrejeri gillar jag inte, om man betalar 4500:- för en original DM800 så ska det vara hög kvalite.