Sidan 56 av 169 FörstaFörsta ... 646545556575866106156 ... SistaSista
Resultat 551 till 560 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #551
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Det är inte samma mjukvara, 500+ är en vidareutvecklad (typ) 500s, lite bättre propp och mer minne. I övrigt är den identisk funktionsmässigt.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  2. #552
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    dm500+ = dm600 utan hdd och plug n play tuners i princip.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #553
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Någon som vet var man kan köpa den billigt d500+ med pålitlig garanti???

    vilken borde jag köpa en dm500s för 700 kr från crownsat eller betala 2000kr för d500+ från almsat i sverige och vara felfri?

  4. #554
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Glömde att tilläga att jag inte kommer att trixa eller så, installera en gång och funkar allt så får den rulla på utan att ändra mjukvara...ska kolla på hotbird och astra 2a... tack för alla bra svar jag får....

  5. #555
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Någon som vet var man kan köpa den billigt d500+ med pålitlig garanti???

    vilken borde jag köpa en dm500s för 700 kr från crownsat eller betala 2000kr för d500+ från almsat i sverige och vara felfri?
    Orginalbox betyder inte felfri eller ens mindre problem.
    Garantin är lättare på orginalboxen eftersom försäljaren är närmare men priset är i princip 3ggr mer, så bara att välja.

    Sett till potentiella problem och arbete du behöver lägga ner för att få saker att funka så är det ingen skillnad alls på orginal och klon.

  6. #556
    Nää dra mig baklänges, har suttit och läst grymt intressanta inlägg i många år på detta forum.. Finns fortfarande många kvar, men efter att ha läst diskussionen i denna tråd. Undrar jag om det inte är så att vissa (Kanske jag:errf Missat hela poängen med detta forum...

    Ok,

    1. I begynnelsen fanns det gratisTV-Via egensmidda smartcards
    (Detta sket ju sig när krypteringen ändrades) vet väl alla!!

    2. Comhit var då en plats där alla träffades i samförstånd och visade varandra respekt och hjälpsamhet i gratisTVn´s Tecken...

    3. Då den möjligheten inte längre är en Option, så borde väl det ligga i allas intresse, att komma så billigt undan(Inte gratis),som möjligt eller??

    Detta j****a tjafset om äkta hit eller dit är helt ointressant, Köper man en kopia. Ja då antar jag att man kanske inte får top of the line grejor, men det är skit samma så länge man får en fungerande produkt till billigast möjliga pris.. DET torde vara den ledande stjärnan på denna site..

    Hemside tips till whinande analklåde offer i Pro APB klass:
    http://www.antipiratbyran.com/

    Resten kan stanna kvar och tillföra massa gott, till den breda majoriteten som använder detta forum som en oas i SåBilligtSomMöjligt-TV Världen!!

    Tack och hej
    //Req.

  7. #557
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Det är tyvärr mycket prestige i dreambox ägare, dom tror de äger den bästa boxen av alla vilket inte är sant.

    Efter vad jag läst på ett ukrainskt forum så verkar även original DM800 vara en riktig skitbox i kvalite, OLED displayen verkar lägga av efter 18 månader, tunerkorten har haft tre olika revisioner, första revision så blev den för varm så hela modulen dog efter ett tag, tydligen har dom försökt förbättre modulen hela tiden men problem kvarstår.

    Att då betala 4500:- för en DM800 är rena rånet och klonpriset på max 2000:- är mer realistiskt.......

    Personligen tycker jag det är kriminellt att ens ta ut så mycket pengar som DMM gör för sina skitboxar så jag har ändrat ståndpunkt i denna fråga efter tagit reda på mer fakta.

    Det vore en sak om DMM faktiskt sålde kvalitetsboxar, men verkligheten är en annan, DMM har tydligen en agenda att tillverka så billiga boxar som möjligt åt sig själva och sen lägga på rejäl marginal när man säljer till konsument.

    Detta lurendrejeri gillar jag inte, om man betalar 4500:- för en original DM800 så ska det vara hög kvalite.

  8. #558
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Olika revsioner är inget som är unikt för Dreambox utan fnins i all möjlig hårdvara så det är inget konstigt med det.
    Sen så kan självklart fel förekomma på orginal också men helt klart vanligare på kloner.
    Och då det gäller priset så är det som sagt inte deras fel att Sverige har svag krona och dyrare skatter och moms på grejerna än t.ex Tyskland där boxarna är billigare.
    Trots att kronan är svag och euron är kring 1:- dyrare än normalt så kan man få en dm8000 för 9000:- i Tyskland medans man får betala 11-12000:- i Sverige.
    DM800 går att få tag på runt 4000:- så där är inte skillnaden så stor men det beror nog på att den är mer prispressad för hade den följt kronkursen så hade den kostat över 5000:- idag.
    Försäljarna gör nog inte speciellt stora vinster på den modellen och därför fuskar en del och säljer kloner som orginal och lurar folk.
    Det är ju ett stort problem att man inte vet om man får en orginalbox fast man beställer från en vanlig svensk sida.
    Sen så finns det INGET som försvarar att man säljer boxar under andras namn eller piratkopierar deras drivers oavsett vilken kvalite dom håller.
    Säj boxarna med annat namn och med rätt namn på tillverkaren och med egenskrivna drivers så är boxen helt ok.
    Om ni vill ha andra boxar så finns det redan gått om dom som är både orginal och billigare.
    Azbox, Vu+Duo, IPBox, Kathrein, Octagon, QBox osv. bara välja och vraka.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  9. #559
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Är det någon av er som har några erfarenheter av www.dreambox500c.com ?

  10. #560
    OK, har läst nu lite grand i trådet. Men har fortfarande inte fått svar på en fråga. Kan ngn förklara vad man bör göra med tunerfel i DM800(klon). Ska man byta ut tunern, eller går det att fixa utan att behöva byta ut hårdvaran. Fick boxarna för ett par dagar sedan så de borde vara "uppdaterade" men man vet aldrig med kineserna. Det står DVBS2 ALPS i infot om tunern, ska man lite på det eller behöver man öppna boxen och titta? Kan någon skriva någon slags guide? 1. 2. 3. där man kan testa olika saker. Är det någon som har fått fungerande Dm800 klon? Eller lyckats få en fungerande box isåfall hur?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss