Är det 800c man ska beställa från dalle om man vill ha den till comhem?
/S
Är det 800c man ska beställa från dalle om man vill ha den till comhem?
/S
Pågår tydligen ett litet "krig" mellan Ferrari-teamet och SIM2.01-teamet som påstås ha försökt slå ut Ferrari-korten med diverse skadlig kod mm mm. P g a detta har forumet bestämt sig för att stänga ner Sim2.01-avdelningen. Är inte speciellt insatt i detta men lite kan läsas bl a här.
http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/...Team#Post23333
svar ja.
C = Cable
S = Satellit
T = Terrestial (Marksänt)
Multitasking means screwing up several things at once.
Vad betyder det för nybörjare med en 800 på gång bestyckad med 2.01?
Inget alls skulle jag tro. Images för Sim 2.01 finns ju att ladda ner på andra ställen.
Exempelvis här: http://www.dm800sim2.com/sim2/index.html
Själv kör jag DREAM ELITE V.133DV3 PHOENIX EDITION som jag personligen tycker är den bästa image som finns just nu.
Beställde en DM800HD V76 från mydalle i måndags förra veckan, frakt med EUEXP. Kunde hämta ut den på posten nu i onsdags utan problem.
Lyckades döda den genom att flasha den med fel image det första jag gjorde men efter att ha investerat 80:- i en nollmodemskabel och flashat in rätt image hoppade den igång igen.
Kvalitén på boxen är helt ok, displayen sitter lite snett och knapparna på fjärrkontrollen håller inte samma kvalité som den som följde med min orginal DM600 men det kan jag leva med.
Ett tips för dom som ska beställa från mydalle är att köpa nollmodemskabeln där på samma gång.
Senast redigerad av xlr8 den 2010-11-19 klockan 15:13.
DM800'an levereras med en tuner och det finns bara plats för en tuner i den.
Normalt kan man flasha DM800'an över lan men i det här fallet hade jag laddat i en image som inte var gjord för den här versionen av bootloader vilket gjorde att det inte var möjligt att komma åt den via lan. (om jag förstod det hela rätt)
Senast redigerad av xlr8 den 2010-11-19 klockan 20:29.
Hej,
Hur är det med antal tuners på en 800c från dalle?
Är det då en tuner men med plats för fler eller är det flera redan?
Eller hat jag missuppfattat 800an?
/B