Sidan 84 av 169 FörstaFörsta ... 3474828384858694134 ... SistaSista
Resultat 831 till 840 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #831
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    + att det kan ta ett jävla tag innan du får prylarna, DX och Hong Kong mail är inte snabba...
    Vill bara säga att jag de två senaste åren köpt prylar från DX en gång i månaden och det tar nästan alltid mellan 7 och 10 dagar. En enda gång har tullen lagt sig i. Jag köper allt därifrån, behöver jag t.ex. två laddbara AA-batterier eller en kabel för 30:- så är det bara att beställa. Allt är ju fraktfritt och grejorna kommer alltid fram. Risken är väl ändå att en box drar ögonen till sig hos tullen, men det blir ju ändå billigare än att köpa här hemma.

  2. #832
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Peterlan Visa inlägg
    Vill bara säga att jag de två senaste åren köpt prylar från DX en gång i månaden och det tar nästan alltid mellan 7 och 10 dagar. En enda gång har tullen lagt sig i. Jag köper allt därifrån, behöver jag t.ex. två laddbara AA-batterier eller en kabel för 30:- så är det bara att beställa. Allt är ju fraktfritt och grejorna kommer alltid fram. Risken är väl ändå att en box drar ögonen till sig hos tullen, men det blir ju ändå billigare än att köpa här hemma.
    Åker du på tull så kostar det lika mycket som en klon på tradera eller blocket, de brukar ju säljas för runt 700 spänn på dessa ställen.

    Småpryttlar bryr sig inte tullen om, jag har beställt mängder via Ebay tidigare. Men köper du en större pryl som en dreambox så är risken stor just för tull.

    Sen då det gäller leveranstiden så tar det ca 4-5 dagar från betalning till dess att jag fått boxarna hemlevererade, och där är inte DX i närheten

  3. #833
    jag beställde en db800 från dealextreme (och JA, jag vet att de är lite sega på att leverera. Men varorna kommer alltid i alla fall), jag återkommer med recension.

    mvh leppen

    ps. jag fick betala 1,654.72 SEK inklusive frakt ds.
    ---------------------------------------------------------
    OSCam på RasPi / DM800se / DM500HD / VU+ Solo

  4. #834
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av leppen Visa inlägg
    jag beställde en db800 från dealextreme (och JA, jag vet att de är lite sega på att leverera. Men varorna kommer alltid i alla fall), jag återkommer med recension.

    mvh leppen

    ps. jag fick betala 1,654.72 SEK inklusive frakt ds.
    Ingen tull?

  5. #835
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Ibland slinker paketen förbi. Men ska det vara korrekt så på en dreambox så är det 14% tull (tull kan vara allt mellan 0 och 20%) på priset på varan. Sen moms på hela summan inklusive frakt. Snabbt räknat så går det ta det man betalade och ta gånger 1,45.

  6. #836
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Ingen tull?
    vet inte än... :whistle:
    ---------------------------------------------------------
    OSCam på RasPi / DM800se / DM500HD / VU+ Solo

  7. #837
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av leppen Visa inlägg
    vet inte än... :whistle:
    Uppdatera då du får paketet,jag har aldrig fått igenom större paket från DX tidigare utan att tulla.

  8. #838
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Ibland slinker paketen förbi. Men ska det vara korrekt så på en dreambox så är det 14% tull (tull kan vara allt mellan 0 och 20%) på priset på varan. Sen moms på hela summan inklusive frakt. Snabbt räknat så går det ta det man betalade och ta gånger 1,45.
    Vad klassas den som om den får 14% tull?
    Sen skall man inte glömma att du får betala en avgift till posten för att de tullar också, den ligger väl på 100-200 kr?
    Så slutgiltiga priset från DX kan skena iväg om man inte har flyt.

  9. #839
    Som jag uppfattat saken är det ingen tull på en digitalbox.
    Moms utgår däremot och min DM800C belades med moms.
    Med tanke på att en clone kan bli beslagtagen var jag glad trotts det.
    Kinesisk DM500c kallad BB500c.:headbang:
    Kinesisk Clone av DM500S kallad DM500Si.
    Kinesisk Clone av DM800C med propeller i sig.

  10. #840
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    66
    Tackad
    1 gånger
    Om man köper från Mydalle så ska man välja EUEXP, det tar ett par dagar längre att få levereransen men den kommer alltid tullfritt och inga tillägg. Den stannar först i London så antar att svenska posten inte vet om att det ska läggas på tull eller liknande när de kommer från England då.

    Har iaf fungerat bra för mig.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss