Sidan 13 av 169 FörstaFörsta ... 311121314152363113 ... SistaSista
Resultat 121 till 130 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #121
    ja, jag begriper faktiskt inte allvarligt varför man vill ha en klon. bootloadern är uppe i version 74 nu. stöds den ? vad kostar simkortet igentligen att byta ? dagens drivers har bättre bitrate stöd för h264 bara för att nämna 1 exempel. och då krävs bootloader 74. jag tycker man skulle bli så begränsad genom att ha en klonad box..

    de är väl priset som avgör förstår jag.

    synd att inte dmm försöker trycka ner priset på sina produkter efter en tid. men de gör dom ju inte. och alla billigare lösningar är oftast iaf mycket dyra. dm500Hd tycker jag skulle va en kanonbox! men fortfarande kommer den kosta ca 3000kr.så de jag kan hålla med om är att dmm kör vansinniga priser.

    ni som köper kloner ni gör som ni vill. jag bara skriver ner vad jag tycker. ifall någon person därute går i tankar på att köpa klonat verkligen tar den tankeställaren.

    -är de värt att jag kanske inte kan köra den senaste imagen som har stöd för de senaste. men är de så illa kanske jag kan byta simkort ?..

    orkar man hålla på så här ?

    ptjaa jag vet inte. jag blåste nästan 4500-5000kr på dm800 orginal med Hdd. slipper då tänka på om den är kompatibel med vilken image jag använder.

    var ju nån här som sålde bootlader för över 600spänn ? däröfr jag börja undra lite vad som är så bra med klonat..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  2. #122
    Citat Ursprungligen postat av gump Visa inlägg
    ja, jag begriper faktiskt inte allvarligt varför man vill ha en klon. bootloadern är uppe i version 74 nu. stöds den ? vad kostar simkortet igentligen att byta ? dagens drivers har bättre bitrate stöd för h264 bara för att nämna 1 exempel. och då krävs bootloader 74. jag tycker man skulle bli så begränsad genom att ha en klonad box..

    de är väl priset som avgör förstår jag.

    synd att inte dmm försöker trycka ner priset på sina produkter efter en tid. men de gör dom ju inte. och alla billigare lösningar är oftast iaf mycket dyra. dm500Hd tycker jag skulle va en kanonbox! men fortfarande kommer den kosta ca 3000kr.så de jag kan hålla med om är att dmm kör vansinniga priser.

    ni som köper kloner ni gör som ni vill. jag bara skriver ner vad jag tycker. ifall någon person därute går i tankar på att köpa klonat verkligen tar den tankeställaren.

    -är de värt att jag kanske inte kan köra den senaste imagen som har stöd för de senaste. men är de så illa kanske jag kan byta simkort ?..

    orkar man hålla på så här ?

    ptjaa jag vet inte. jag blåste nästan 4500-5000kr på dm800 orginal med Hdd. slipper då tänka på om den är kompatibel med vilken image jag använder.

    var ju nån här som sålde bootlader för över 600spänn ? däröfr jag börja undra lite vad som är så bra med klonat..
    Du har rätt i att orginal produkten är bäst MEN priset som du nämnde en faktor att tänka på. Sedan så tycker jag allt annat tekninskt mumbojumbo är ointressant. Jag vill ha en bild som är acceptabel till billigaste pris och skiter i HD dit och bootloader dit. Kör pli och den skall ju inte döda boxen.
    Har bild. Tanten och ungarna jublar.. pappa kan dricka grogg och livet är frid och fröjd.

    Skål gubbar

  3. #123
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    testa nyss detta på min dm800 med snd 70 sim, verkar funka med nya snd 74 iaf.

    O.B.S! kör Barry Allen och hade igång gemeni2 4.4 när jag telnetade och skrev detta.

    telnet:
    ipkg install http://www.dreamboxupdate.com/opendr...4-r0_dm800.ipk

    efter det:

    ipkg install http://www.dreamboxupdate.com/opendr...0-r0_dm800.ipk

    efter det starta jag om och det verkar fungera än iaf, kan testa mer imorogn

    b.r

  4. #124
    Till er som bara vill se på TV och inte bryr sig om HD mm, köp en dm500 klon utan att tveka, bättre tuner i klonen än i orginalet. sen att man inte kan göra dom senaste gemeni är sak sam, för en klon 500 går fel fritt med vilken Image som helst, har väll sprungit på ett antal kloner och på ett fåtal har jag upplevt problem. Tex att boxen blir allergisk mot antennkabeln, välldigt välldigt sällan detta sker, men de kan hända. Sen så kan det hända att AC adaptern ger vika, led lyser men ger inte tillräkligt med ström att förse NIC. Om dessa fel skulle drabba er så kostar lösningen 100kr i båda fallen, Min Klon har stått på sedan mitten på 07 med Gemeni 3.6 ,MGcamd - v1.27 utan minsta minsta trubbel. Sen när det gäller nyare mer avancerade boxar så e det ju knappt att Orginal boxarna funkar som dom ska, så alla Kloner förutom 500 och 600 skulle jag själv inte köpa.

  5. #125
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Inga problem med min dm7025 iaf efter 2 1/2 års användande....
    en polares dm800 funkar också utan problem men då är dom orginal också då...
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #126
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Och jag har en 500C clone som fungerat helt utan problem i 1 år nu.

    Den har sedan ett halvår tillbaka Gemini 4.6 med sk clone-bomb installerad - den går trots detta alldeles utmärkt

    Beställd från www.dvbmonkey.com

  7. #127
    @rektum

    "köp en dm500 klon utan att tveka, bättre tuner i klonen än i orginalet"

    påstår du ja.

    de finns ju 1 miljon firmor som klonat dm500. d.v.s den kan va bättre, men den kan oxå va sämmre. du tror inte jag stött på kloner som vart skit med tunern..

    nej.. senast är de 2 av mina polare som hört sig för lite om dreamboxar. jag har sakt att de finns kloner. men dom håller med mig till fullo att de trotts allt är lite smartare att köpa orginal..


    men de är väl ett fritt land alla gör som dom vill.

    de jag är mest emot de är när du som kund köper en orginal box som visar sig vara en klon. m.a.o.. är det bättre att de står "miracle box" än att dom stämplas som dreambox när de inte är det.ännu sämmre om du fått betala fullpris på en klon dessutom.

    hur som helst så har du garantier på en orginal oavsett om firman du köpt den av vägrar stå för det så kan man vända sig direkt till tillverkaren. iofs med ett himla krångel men de är möjligt.

    jo jag vet klonerna erbjuds samma garantier. men inte alla ggr beroende på vart den kommer ifrån.

    jag kommer nog aldrig köpa en box begagnat. då man med stor sannolikhet köper en klon.. då varken jag eller säljaren verkar ha koll på vart boxen kommer ifrån.

    och de kan jag syfta direkt på min dm7020. som tydligen kom direkt från digitalnordic...
    om nu boxen kommer därifrån så är de åt helvete att självaste generalagenten för DMM säljer kloner...
    nån i ledet har alltså blåst mig.

    tyck och gör vad ni vill. i dont care...

    jag hoppas bara ni är ärliga den dan ni säljer boxen. och säger att de är klon.. inte för att den bättre eller sämmre. utan för att om boxen dör så ger inte DMM någon support på boxen inte ens om ni betalar för det. de är dit jag förmodligen skulle vända mig eftersom man med stor sannolikhet inte får kvitto på vart boxen är inköpt från början o.s.v..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #128
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Jag kan förstå att man eftersträvar saker som garanti mm om man skaffar en kapitalvara som exempelvis DM800 är.

    När det gäller DM500 så betalade jag själv inte mer än 800:- från dvbmonkey med frakten - då fick jag dessutom en Philips Turner (som de visar bild på via hemsidan - DM500C modellen)

    Skulle den gå sönder är det inte jordens undergång för min del, den går direkt till elektronik-återvinning innan jag försöker mig på några garantier.

    Det mesta pekar däremot på att det kommer att fungera ett bra tag framöver, och om jag ersätter den med någon slags HD-box kommer jag antagligen göra om DM500:an till en NewCS-server eller skänka bort till en bekant - någon försäljning är det inte tal om.

    Men visst, pratar vi om summor på 3000-5000:- är det en annan historia.

  9. #129
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    skulle tro att original boxar och klon tillverkas på samma fabrik...
    går era 800 klon bra ? inga problem?
    är sugen på att beställa en sån..

  10. #130
    Köpte precis en klonad 600C, betalade hälften för den mot en orginal i butik. Kör PLi imagen så inga probs med timebombs osv, imagen funkar klockrent och kanalbytena är sjukt snabba.

    Jag inser att jag inte har så mycket till garanti, dock så är jag väldigt less på DMM's priser. Jag köpte min första DM500 för över 4 år sedan och gav 1200 för den i butik i Sverige.
    Sedan dess har priserna bara gått upp fast man kan anta att komponenterna har gått ner i pris, en 500 är ju typ 2000 nu... och då är ju deras nätverkskort så kassa att man knappt kan streama ut bilden.

    Om DMM vill bli av med klonerna så ska dom sänka priset! ...

    Kan tillägga att jag va så less på DMM's priser att efter min DM500 pajjade så byggde jag en mediadator. Det var den absolut bästa lösningen och kostade mig 6000kr, men då kostade DVB-C kortet 1850kr och så sitter det en blueray-brännare i den som kostade 2500kr.
    Tyvärr så pajjade DVB-C kortet till datorn och jag fick pengarna tillbaka. Dom pengarna räcker till en klonad 600C + ett AzureWave kort till datorn. Jag kommer aldrig någonsin att köpa en orginal dreambox.
    Om klonerna inte är ett alternativ så fixar jag mediaburken.
    Men 2000kr för defekt hårdvara är ju f**n ett skämt!

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss