Sidan 159 av 169 FörstaFörsta ... 59109149157158159160161 ... SistaSista
Resultat 1 581 till 1 590 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #1581
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    10gb räcker väl till 15h inspelat material...
    komprimera = göra om orginal-video-källan till t.ex. divx som tar mindre plats

  2. #1582
    Okey

    Men .. OM jag inte ska spela in något då..Utan bara kolla på en HD kanal? Tar det något specielt då?

  3. #1583
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Han har alltså 10gb på sitt bredband.. Vilket räcket till att köra en db på. Men detta faller utanför reglerna.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #1584
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Han har alltså 10gb på sitt bredband.. Vilket räcket till att köra en db på. Men detta faller utanför reglerna.
    10gb för surf och allt. Använder inte så mkt datan så brukar klara mig på runt 7-8-9.

    Men tänkte om inte HD kanaler är någon form av liknade stream som kommer göra att min bredband tar slut helt.

  5. #1585
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Du streamar inte utan hämtar en kortkod var ca 10:de sekund på ett par bytes, spelar ingen roll om det är HD eller SD.

    Men som sagt, detta är ju inte inom hushållet och är inte ok på detta forum.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #1586
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Du streamar inte utan hämtar en kortkod var ca 10:de sekund på ett par bytes, spelar ingen roll om det är HD eller SD.

    Men som sagt, detta är ju inte inom hushållet och är inte ok på detta forum.

    Hej ber om ursäkt isf, men i och med att jag frågar om dreambox så liten övertramp för man tåla kanske.

    Min viktigaste fråga blev att kommer HD kanaler "sno" all min internet.
    Har ju en dreambox 7000 och den funkar utmärkt, men i och med att några kanaler har slutats sända och sänds numera bara som HD tänkte jag skaffa en HD box.
    Men blev kanske förvirrad här på vägen och antar att HD och SD ( vanliga kanaler antar jag sd är? ) tar lika lite av internet Så allt är lugnt då, så länge man inte spelar in?

  7. #1587
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Spelar in tar inget extra. Utan det är bara den lilla mängd kortkod som skickas för att koda av. När du spelat in är det redan avkodat.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  8. #1588
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marko1999 Visa inlägg
    Tack för svaret Kammaflaje! och Ibrahim

    Ibrahim

    Vad är skillnad den du länkade mot denna " http://www.dm800.eu/dreambox-dm-800h...-a8p-p-58.html "
    Har den inspelningsmöjligheter också?


    Undrar dock en sak till, har ju mobilt bredband och har ju begränsat med surf. Kommer HD kanaler att slita mer på nätet eller?
    Ingen skillnad mot den första länken.

  9. #1589
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Spelar in tar inget extra. Utan det är bara den lilla mängd kortkod som skickas för att koda av. När du spelat in är det redan avkodat.
    Men Kammaflaje skrev ju:
    1gb och en hd kanal äter den på 45-60min iom att boxen är försvag för att komprimera. Där passar vu+solo2 bättre iom att den klarar av att komprimera live.

    Nu har ni förvirrat mig till max

  10. #1590
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Om du spelar in på hdd/USB disk så går det åt så mycket utrymme på disken inte i mängd på bredbandet, där är det alltid samma mängd oavsett kanal.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss