Sidan 19 av 169 FörstaFörsta ... 917181920212969119 ... SistaSista
Resultat 181 till 190 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #181
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    heh, du skickar det alltså med snail mail, det är en annan femma... men du på posten sade de att snail mail kostar 235:- , så lägg på en hundring till ditt pris så kommer du lite mer rätt
    har kvittot nånstans här hemma men då jag är uppe i en flytt så ligger allt huller om buller i boxar. kan kolla upp om någon dag. är bombsäker på priset. finns även att få ut prislistor på företagscenter.

  2. #182
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Detta inlägg är en fortsättning på detta inlägg tidigare i denna tråd:
    http://www.comhit.net/showpost.php?p...1&postcount=25
    Den här tråden har ju svävat ut lite på senare tid. Men jag vill nämna hur det gick när jag behövde support på den DM500 jag köpt från Crown-Sat.

    Jag vaknade en morgon i början på september och såg att Dreamboxen var helt släckt. Den lilla lysdioden var mörk och boxen visade ingen reaktion i övrigt. En snabb felsökning visade att det var power supply:t som gett upp. Ingen spänning ut. Boxen funkade med annat power supply.

    Jag slängde iväg ett mail till Crown-Sat den 9 september, fick svar direkt dagen därpå att de var ledsna att det blivit problem och att de skulle skicka ett nytt power supply så fort som möjligt. Alltså inget krav på att jag skulle skicka in det gamla. (För i så fall hade jag lagt ner det och skaffat ett power supply på annat håll).

    Idag, efter en rätt lång väntan men ändå, så kom det nya power supply:t i brevlådan. Så rätt juste service tycker jag. Bussigt av dem att skicka ett nytt supply utan krav på att jag skulle sända mitt gamla till HongKong (vilket förmodligen kostat mer än att köpa ett nytt på Ebay). Så jag tycker nog man kan rekommendera Crown-Sat som en juste leverantör. Sedan att det tar lång tid att få post från Kina får man ju väga mot priset. Kineserna är i alla fall många gånger väldigt bussiga att ha att göra med.

    Det nya Power supply:t är lite större och förhoppningsvis av en annan sort som håller längre.

  3. #183
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Har också endast mycket bra erfarenhet av Crown-Sat och kan definitivt rekommendera dem!
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #184
    Jag har beställt en DM500c från crown-sat.com, flashade om till Pli Jade3, någon som vet om det är någon time bomb i den?

  5. #185
    Citat Ursprungligen postat av jooohan Visa inlägg
    Jag har beställt en DM500c från crown-sat.com, flashade om till Pli Jade3, någon som vet om det är någon time bomb i den?
    Det bör det inte vara men man kan aldrig vara 100% säker.

    Dock så tror jag personligen inte att det är någon fara nu när dom har fixat MAC addresserna på klonerna, samt att PLi inte hade problemet när DMM flashade klonerna förra gången.

  6. #186
    Citat Ursprungligen postat av newneal Visa inlägg
    Det bör det inte vara men man kan aldrig vara 100% säker.

    Dock så tror jag personligen inte att det är någon fara nu när dom har fixat MAC addresserna på klonerna, samt att PLi inte hade problemet när DMM flashade klonerna förra gången.
    Okej, men hur ska jag göra för att vara 100% säker då?

  7. #187
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Har en box från crown-sat i över 3 månader med Gemini 4.6 utan att ha märkt av en time bomb..
    Vu+ Solo SE Version 2

  8. #188
    Okej, men det är alltså imagen man flashar som kan innehålla en timebomb? inte att de är nån time bomb inne i själva dreambox minnet?

  9. #189
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jooohan Visa inlägg
    Okej, men det är alltså imagen man flashar som kan innehålla en timebomb? inte att de är nån time bomb inne i själva dreambox minnet?
    Ja, bara imagen. Inte i själva boxen :thumbup:
    Vu+ Solo SE Version 2

  10. #190
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Ja, bara imagen. Inte i själva boxen :thumbup:
    Kanon och du tror inte det är nån time bomb i Pli jade 3?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss