Sidan 68 av 169 FörstaFörsta ... 1858666768697078118168 ... SistaSista
Resultat 671 till 680 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #671
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Löjligt med skydd, dreambox är ju kloner själva så vad är själva poängen? som man bäddar får man ligga heter det.

    Om de hade haft normala priser för vad skiten är värt så hade dom aldrig haft något problem med kopior för det hade dött av sig själv.

  2. #672
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    ferrari sim kommer stödja uppdatering via plugin, iaf enligt tillverkaren.
    dock visar det sig i framtiden.
    Så med ferrari sim kan nog framtiden se ut så här.
    1. Tryck Menu på dosan, Välj Plugin tryck OK på dosan, Välj Ferrari Updater tryck OK på dosan.
    2. Starta om mottagaren
    3. Lägg in valfri image.

  3. #673
    Medlem gimmens avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    66
    Tackad
    2 gånger
    jag funderar på att beställa Dm600 o en Dm800, men vilken firma rekomenderar ni crownsat eller DVB monkey eller finns det fler firmor?jag tänker på garanti och om man får fel på en box så man kan kontakta dom,någon som har erfarenhet av dessa firmor???

  4. #674
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
    Löjligt med skydd, dreambox är ju kloner själva så vad är själva poängen? som man bäddar får man ligga heter det.

    Om de hade haft normala priser för vad skiten är värt så hade dom aldrig haft något problem med kopior för det hade dött av sig själv.
    Handlar inte om att den tillverkas i kina den med utan att dom betalar för vad det faktiskt kostar med licenser osv.
    Kloner betalar ingen utveckling själva, oftast inga garantier, oftast sämre kvalite då det är sämre kontroll av hårdvaran.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  5. #675
    Någon som haft problem med fläkten på DM800 senare rev?

    Fick precis hem en DM800s med Sim 2.01 v75. Precis satt upp den och kikade på lite HD-kanaler. I början var det inga problem - gick till köket och fixade lite med matlagningen och när jag kom tillbaka så lät fläkten riktigt illa.

    Stängde av boxen och kopplade ur fläkten. Inga problem att se på HD-kanaler nu. Frågan är - finns det några problem med att köra utan fläkt? Någon som hittat ersättningsfläkt någonstans så jag kan byta ut den?

  6. #676
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Handlar inte om att den tillverkas i kina den med utan att dom betalar för vad det faktiskt kostar med licenser osv.
    Kloner betalar ingen utveckling själva, oftast inga garantier, oftast sämre kvalite då det är sämre kontroll av hårdvaran.
    Är lite nyfiken på vilka licenskostnader som dream betalar?
    Var det inte därför man valde dvi och inte hdmi på 800an?

  7. #677
    Citat Ursprungligen postat av tripodz Visa inlägg
    Någon som haft problem med fläkten på DM800 senare rev?

    Fick precis hem en DM800s med Sim 2.01 v75. Precis satt upp den och kikade på lite HD-kanaler. I början var det inga problem - gick till köket och fixade lite med matlagningen och när jag kom tillbaka så lät fläkten riktigt illa.

    Stängde av boxen och kopplade ur fläkten. Inga problem att se på HD-kanaler nu. Frågan är - finns det några problem med att köra utan fläkt? Någon som hittat ersättningsfläkt någonstans så jag kan byta ut den?
    Har letat men inte hittat någon riktigt bra. (än)
    Men vad man kan göra är att se till så att fläkten blåser upp ur boxen istället för rakt ner som den är monterad från fabrik. Efter detta koppla fläkten mot 5v (pinnarna vid kortläsaren) Mest troligt måste kablarna förlängas och ta även bort motståndet om det sitter ett sådant monterat.

  8. #678
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    Kylare från grafik kort med inbyggd fläkt borde funka perfekt.
    Om någon vet var man kan köpa lämplig modell kan ni posta här.

    ex.

  9. #679
    Citat Ursprungligen postat av forhike Visa inlägg
    sim2 uppdaterar man till sim 2.01 med: http://files.gsmsweden.com/forhike/s...200to201en.rar

    sedan kan man köra 2.01 images
    Har du testat denna applikation? Jag har en sådan här liggande, funkar det att använda den för att uppgradera sitt simkort?

  10. #680
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Har tänkt mig att köpa en Dreambox 800 HD PVR fr dvbmonkey är det något man skall ha installerat fr början tex Bootloader v75, Gimini x.xx, cs xxx för att den skall vara så optimal som möjligt, utan att några bomber skall komma åt den, vad bör den ha då?

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss