Jag är inte negativ till det mesta.
Jag vill se nya linuxboxar som är opensource och är minst lika bra som Dreambox osv.
Skillnaden här är att det gäller illegala kloner och det kan man aldrig försvara oavsett vad man än tycker om DMM och deras priser.
Samma sak om det är Iphone, nike kläder osv lika fel även i dom fallen och det är inget jag aldrig kan acceptera.
Men folk ska ju vara så snåla och ska ha allt gratis.
Vill inte betala för kanalerna, Bill inte betala vad boxarna kostar, vill inte betala nån skatt osv.
Självklart vill även jag köpa så billigt som möjligt men det ska vara orginalboxar självklart.
Att beställa billigare från t.ex andra EU länder säger jag inget om sålänge det handlar om orginal.
DM8000 kostar ju ca 8500:- på billigaste stället i Tyskland senast jag kollade och den kostar ju 11-12000:- i Sverige så det är ju ganska stor skillnad och inget man kan skylla på DMM.
Och bästa sättet för dom som fått kloner utan att ha vetat om det är ju inte att bli hjälpt att fixa den utan att man skickar tillbaka dit man köpte den och ber om att få pengarna tillbaka.
Gör också en anmälan för du har rätten på din sida då du inte fått det du betalat för och dessutom är det olagligt att sälja dom i Sverige.
Dessutom om det är personer på blocket så betalar dom knappat nån skatt på försäljningen heller.