Resultat 1 till 10 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    @rektum

"köp en dm500 klon utan att tveka, bättre tuner i klonen än i orginalet"

påstår du ja.

de finns ju 1 miljon firmor som klonat dm500. d.v.s den kan va bättre, men den kan oxå va sämmre. du tror inte jag stött på kloner som vart skit med tunern..

nej.. senast är de 2 av mina polare som hört sig för lite om dreamboxar. jag har sakt att de finns kloner. men dom håller med mig till fullo att de trotts allt är lite smartare att köpa orginal..

men de är väl ett fritt land alla gör som dom vill.

de jag är mest emot de är när du som kund köper en orginal box som visar sig vara en klon. m.a.o.. är det bättre att de står "miracle box" än att dom stämplas som dreambox när de inte är det.ännu sämmre om du fått betala fullpris på en klon dessutom.

hur som helst så har du garantier på en orginal oavsett om firman du köpt den av vägrar stå för det så kan man vända sig direkt till tillverkaren. iofs med ett himla krångel men de är möjligt.

jo jag vet klonerna erbjuds samma garantier. men inte alla ggr beroende på vart den kommer ifrån.

jag kommer nog aldrig köpa en box begagnat. då man med stor sannolikhet köper en klon.. då varken jag eller säljaren verkar ha koll på vart boxen kommer ifrån.

och de kan jag syfta direkt på min dm7020. som tydligen kom direkt från digitalnordic...
    om nu boxen kommer därifrån så är de åt helvete att självaste generalagenten för DMM säljer kloner...
    nån i ledet har alltså blåst mig.

tyck och gör vad ni vill. i dont care...

jag hoppas bara ni är ärliga den dan ni säljer boxen. och säger att de är klon.. inte för att den bättre eller sämmre. utan för att om boxen dör så ger inte DMM någon support på boxen inte ens om ni betalar för det. de är dit jag förmodligen skulle vända mig eftersom man med stor sannolikhet inte får kvitto på vart boxen är inköpt från början o.s.v..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Tackad
    7 gånger
    Jag kan förstå att man eftersträvar saker som garanti mm om man skaffar en kapitalvara som exempelvis DM800 är.

När det gäller DM500 så betalade jag själv inte mer än 800:- från dvbmonkey med frakten - då fick jag dessutom en Philips Turner (som de visar bild på via hemsidan - DM500C modellen)

Skulle den gå sönder är det inte jordens undergång för min del, den går direkt till elektronik-återvinning innan jag försöker mig på några garantier.

Det mesta pekar däremot på att det kommer att fungera ett bra tag framöver, och om jag ersätter den med någon slags HD-box kommer jag antagligen göra om DM500:an till en NewCS-server eller skänka bort till en bekant - någon försäljning är det inte tal om.

Men visst, pratar vi om summor på 3000-5000:- är det en annan historia.

Liknande ämnen

1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss