Min DM600 och många jag känner har inte haft annat än problem med sina originalboxar (DM500/600/7000/7025) medans jag vet dom som köpt DM500-kloner och inte haft några som helst problem.
Då tycker jag ändå personligen att DM600 är den mest vettiga och prisvärda boxen - när den hårdvarumässigt fungerar som den ska.
Man ska alltså betala för dåligt utvecklad hårdvara, låsta drivers, licenser och skatt på momsen?
Ingen normalt funtad person med hjärnan i behåll vill väl ge tre gånger mer för samma produkt som är fallet med DM500-kopiorna.
De tidiga klonerna utgick från första generationens originalboxar med felaktiga värden på en del komponenter, därav problemen med streaming t.ex.
Det egentliga misstaget av kineserna var att de inte tänkte på att även "klona" MAC-adressen.
Rent hårdvarumässigt är det samma skit. Fungerar boxarna vid inköp så brukar dom ha samma livslängd.
Men alla gör ju som dom vill om dom vill chansa och köpa original...
Dream Multimedia är ett hycklande utsugarföretag som sprider skadlig kod och tjänar pengar på att andra människor utvecklar deras mjukvara!

Svara med citat