Dom har fortfarande problem med nätdelen, polaren har 2st DM 600 (orginal) och tror han är på sin femte nätdel, hade det inte varit för ELFA så hade han nog gått igenom mer, dom fixade riktigt stabila nätdelar åt honom för runt 300kr styck. Kan tillägga att min klonade DM 600 som kostade runt hälften fortfarande har en väldigt väl fungerande nätdel.Ja nätdelen vet jag en del haft problem med i dom tidigare modellerna iaf...
Då är det ett under att ALL annan elektronik klarar sig utan ens ett tecken på problem.Men såna problem är inget som är unikt bara för DMM's boxar eller annan hårdvara för den delen...
Kan finnas många orsaker till att sånt går sönder som t.ex strömspikar i elnät osv och det är ju inte DMM's fel...
... men det verkar som strömspikarna har siktat in sig på DMM's produkterSånt kan slå ut vilken elektronik som helst...
Det där är inte två separat argument utan det är det här som är poängen. Det priset dom tar för boxarna, med tanke på vad som finns i dom, så ska dom fungera. Man ska inte skeppa 100MBit nätverkskort som klarar av att skicka data i max 5MBit, man ska inte skeppa nätdelar som pajjar stup i kvarten. Vill man ta ut höga priser med tanke på vad man säljer så ska man sälja kvalite. Tänk dig om Nintendo Wii's nätdel hade krånglat lika mycket som DMM's skräp gör, hade ju varit förstasidan på IDG med en gång.Tycker det är fel iaf att komma och sprida anti dmm propaganda för att en del haft otur med sina boxar och för att man tycker dom är för dyra...
Visst, men vad man har råd med är knappast relevant. För tillfället har jag nog råd att köpa en penna som jag såg i tax-free'n som kostade typ 2000kr, men personligen tycker jag tre-packet jag köpte för 25kr på ICA fungerar lika bra.Skaffar man en TV för 20000:- så har man råd att betala 2500:- för en dm600 också...
Då lägger vi till dom på listan av skräp vi inte ska köpa, och på det ska vi tillägga att det finns hur många boxar som helst som klarar samma eller mer som DMM's produkter gör men kostar mindre.Finns ju en hel del boxar som kostar minst lika mycket som inte kan ens i närheten av det dm600 klarar...
Jo, det måste vara det, som DMM anställd eller DMM säljare eller vad du nu jobbar som så kan du ju inte tycka som många här tycker, att DMM är blodsugare som tar överpriser för skräphårdvara!Sen finns det en sak till som gör boxarna dyrare i Sverige och det är den svaga svenska kronan...
Baserat på mina egna erfarenheter så tycker jag att DMM är rena blodsugare. Dom höjer priset successivt på sina produkter utan att egentligen lägga till något vettigt (1200kr kostade min första DM 500).
Sen så är det ju, som du själv t.o.m har insett, skräp till hårdvara dom säljer. Att deras nätdelar pajar oftare än ALL ANNAN ELEKTRONIK I HEMMET KOMBINERAT har väl knappast med tur eller strömspikar att göra, det troligaste är att DMM tar ut höga priser för skräphårdvara.
Jag lämna dig med detta.
Occam's Razor: when you have two competing theories that make exactly the same predictions, the simpler one is the better.
Om vi tittar på nätdelarna som pajjar hela tiden.
Min teori: DMM säljer skräphårdvara till överpriser.
Din teori: Nätdelen som pajar beror på otur och strömspikar som bara påverkar DMM's nätdel och ingen annan elektronik.