Har ingen TV för 20000:-
Sitter man som du och några till och ständigt sprider "pro" DMM propaganda om hur förträffliga, oöverträffade, oförstörbara och prisvärda samtliga boxar är så undrar man ju...
Hur många personer måste ha samma fel innan du medger att det finns tillverknings/konstruktions/kvalitetsproblem?
Kan nog googla fram minst 1000 olika länkar där nätdelen har lagt av på DM7025.
Lika många hade samma fel med DM7000 trots 3 revisioner på hårdvara. Satte man in en hdd som tog lite för mycket ström...poof.
Fel värde på kondensatorer i nätverksdelen på vissa DM500 och även DM7020.
För låg ljudnivå ut på både DM500/600 över SCART. Snålhet+konstruktionsmiss....
För lite utrymme i boxarna DM500/600/800, värmeproblem, ingen kylning. Orkar inte ens tänka efter just nu.
Märkligt det här med att strömspikar bara verkar slå ut äkta dreamboxar.
Vilket osökt för mig in på DM8000.
Det räcker faktiskt som du säger med en strömspik eller åskväder i närheten för att blåsa en nätverksport. Eller koppla med strömmen på...
Jag förstår att du säkert har råd att hosta upp 10-12000 eller vad nu dagspriset ligger på till samtliga rum i huset och lika mycket till när åskan tagit dom, men alla är inte gjorda av pengar.
En original DM500 kostade minst 2200:- + frakt på den tiden jag funderade på att skaffa en.
Som sagt, tre gånger så mycket som klonerna kostar från Kina med frakt och allt.
Menar du på allvar att det endast är den svaga svenska kronans fel att t.ex DM600 kostar lika mycket eller mer idag som när den lanserades 2007?
Bensinen kostar tydligen under 6kr litern i USA - Kan ingen klona den?![]()